روسیه: حامیان قذافی باید در مذاکرات لیبی مشارکت داشته باشند

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد حامیان دیکتاتور سابق لیبی باید در مذاکرات صلح این کشور مشارکت داشته باشند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد طرفداران معمر قذافی، دیکتاتور مخلوع لیبی باید در گفت و گو‌های سیاسی این کشور حضور داشته باشند.

سرگئی ورشینین روز دوشنبه در مصاحبه‌ای تاکید کرد ما معتقدیم که مسئولیت اصلی چنین تصمیمات مهمی و مهمتر از همه اجرای آن‌ها باید به عهده خود لیبیایی‌ها باشد. به گفته این مقام روس، این تصمیمات باید در چارچوب یک گفتگوی ملی با گسترده‌ترین مشارکت ممکن نیرو‌های سیاسی لیبی، از جمله حامیان خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی و طرفداران معمر قذافی انجام شود.

معاون وزیر خارجه روسیه افزود اگر اکثریت غالب لیبیایی‌ها برگزاری انتخابات را طبق برنامه ضروری بدانند، پس باید چنین اتفاقی رخ دهد. در عین حال ما متقاعد شده ایم که انتخابات فی نفسه هدف نیست، بلکه باید این اتفاق در چارچوب تحولات بسیار ضروری در لیبی به منظور دستیابی به یک آشتی ملی واقعی با حفظ یکپارچگی و انسجام کشور گنجانده شود.

 لیبی با سقوط رژیم معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ در هرج و مرج فرو رفته است و از سال ۲۰۱۶ با رقابت دو مرجع قدرت رقیب دولت وفاق ملی مستقر در طرابلس که سازمان ملل متحد آن را به رسمیت می‌شناسد و مرجع قدرتی که ژنرال خلیفه حفتر محور آن به شمار می‌رود، مواجه است.

حمایت نظامی ترکیه از دولت وفاق ملی به نیرو‌های طرفدار آن امکان داد در ژوئن ۲۰۲۰ حمله‌ای را که نیرو‌های طرفدار خلیفه حفتر در آوریل ۲۰۱۹ برای تصرف پایتخت لیبی آغاز کرده بودند، دفع کنند و آن را شکست دهند. دولت وفاق ملی بعد از آن کنترل سراسر شمال غرب لیبی را در دست دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار