یک زن در لیبی نامزد نخست‌وزیری شد

برای اولین بار در لیبی یک زن برای تصدی مقام نخست‌وزیری این کشور نامزد شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از شبکه آرتی، اولین زن لیبیایی برای رسیدن به مقام نخست وزیری در این کشور تلاش می‌کند.

در فهرست ۲۱ نفره نامزد‌های مقام نخست وزیری لیبی برای اولین نام یک زن به چشم می‌خورد که قصد دارد برای کسب مهمترین مقام سیاسی این کشور مبارزه کند.

ایمان الکشر، تاجر اهل لیبی و نامزد مستقل است که وارد میدان مبارزه انتخاباتی با شخصیت‌های سرشناس در لیبی شده است. در صورتی که این زن در ۵ فوریه در مجمع گفت و گوی سیاسی لیبی انتخاب شود، می‌تواند کارزار انتخاباتی خود را برای رسیدن به دفتر نخست وزیری کلید بزند.

الکشر دانش آموخته علوم سیاسی از دانشگاه اردن است و مدتی را در مجلس نمایندگان این کشور به کارآموزی گذارنده است. این زن همچنین تجاربی در زمینه حل و فصل اختلافات کسب کرده است.

این زن لیبیایی اولویت‌های خود در صورت رسیدن به نخست وزیری لیبی اتحاد میان مردم و اجرای همه پرسی قانون اساسی عنوان کرده است.

لیبی با سقوط رژیم معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ در هرج و مرج فرو رفته است و از سال ۲۰۱۶ با رقابت دو مرجع قدرت رقیب دولت وفاق ملی مستقر در طرابلس که سازمان ملل متحد آن را به رسمیت می‌شناسد و مرجع قدرتی که ژنرال خلیفه حفتر محور آن به شمار می‌رود، مواجه است.

حمایت نظامی ترکیه از دولت وفاق ملی به نیرو‌های طرفدار آن امکان داد در ژوئن ۲۰۲۰ حمله‌ای را که نیرو‌های طرفدار خلیفه حفتر در آوریل ۲۰۱۹ برای تصرف پایتخت لیبی آغاز کرده بودند، دفع کنند و آن را شکست دهند. دولت وفاق ملی بعد از آن کنترل سراسر شمال غرب لیبی را در دست دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار