مکالمه تلفنی نتانیاهو و پمپئو درباره ایران و تحولات منطقه

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مکالمه‌ای تلفنی با وزیر خارجه آمریکا خواستار تشدید تحریم‌ها علیه ایران و تضعیف موقعیت این کشور در منطقه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی شب گذشته در مکالمه تلفنی با مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در مورد مسائل مختلفی از جمله ایران و تحولات خاورمیانه گفتگو کرد.

بر اساس گزارش دفتر مطبوعاتی نخست وزیری رژیم صهیونیستی، نتانیاهو در این گفت و گوی تلفنی بار دیگر با پیش کشیدن موضوع حمایت ایران از جنبش حماس فلسطین و حزب الله لبنان، خواستار تشدید تحریم‌ها علیه ایران و تضعیف موقعیت این کشور در منطقه شد.

نتانیاهو همچنین از پمپئو به خاطر اقدامات مهم اخیر واشنگتن علیه دیوان بین المللی کیفری تشکر کرد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، پنج‌شنبه گذشته در فرمانی اجرایی، مجوز تحریم‌های اقتصادی و محدودیت‌های مسافرتی علیه کارکنان دیوان بین‌المللی کیفری، لاهه، را که در تحقیقات درباره جنایات جنگی نظامیان این کشور در افغانستان نقش داشته‌اند، صادر کرد. این اقدام ترامپ واکنش شدید سازمان ملل و مقامات دیوان لاهه را به دنبال داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار