ناتوانی مقامات بهداشتی غزه در شمارش شهدای خود

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال فاش کرد مقامات بهداشتی فلسطین در غزه دیگر نمی‌توانند تمام شهدای خود را بشمارند.

مقامات بهداشتی فلسطین غزه تاکید کردند دیگر نمی‌توانند تمام شهدای خود را بشمارند. بیمارستان ها، خدمات اورژانس و ارتباطات به سختی کار می‌کنند. خارج کردن اجساد از زیر آوار تعداد زیادی ساختمان‌ یک کار بزرگ است و تا زمانی که جنگ ادامه دارد اولویت ندارد.

براساس گزارش روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال، جنگ نزدیک به هفت ماهه رژیم صهیونیستی علیه غزه، تلفات ویرانگری بر ساکنان این باریکه وارد کرده است. مقامات بهداشتی غزه می‌گویند که تا کنون بیش از ۳۴ هزار نفر کشته شده اند که تقریبا ۱.۵ درصد از کل جمعیت غزه قبل از جنگ است. این درحالی است که پیش از این اعلام کرد نزدیک به هفت هزار نفر نیز به احتمال زیاد زیر آوارها هستند.

در همین راستا آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا آمار هولناکی را از تعداد کودکان شهید در نوار غزه منتشر کرد که نشان می‌دهد تعداد شهدای کودک در غزه از تعداد کودکان کشته شده در جنگ‌های چهار سال اخیر بیشتر است. 

فیلیپ لازارینی، رئیس آنروا در این خصوص گفت:  ارقام درباره میزان کشته‌شدگان در غزه، تصور نسبتاً منطقی در اختیار ما قرار می‌دهد و این آمار دهشتناک است. کشتن بیش از ۳۰ هزار نفر ظرف شش ماه، بی‌سابقه است. ما می‌دانیم که در بین آن‌ها ۱۳هزار کودک وجود دارد. این را هم می‎دانیم که شمار کودکان کشته شده در غزه در شش ماه، بیشتر از تمام قربانیان سراسر جهان در چهار سال اخیر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار