نتانیاهو خوش‌خدمتی ترامپ و پمپئو برای تحریم دیوان لاهه را تبریک گفت

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با طرح ادعا‌های گزاف از رئیس‌جمهور و وزیر خارجه آمریکا برای تحریم مقامات دیوان لاهه قدردانی کرد.


به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور و مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا برای تحریم دادگاه کیفری بین المللی (لاهه) تبریک گفت.

نتانیاهو امروز یکشنبه در گزافه‌گویی تازه خود مدعی شد: «من به رئیس‌جمهور ترامپ و مایک پمپئو برای اقدام جسورانه در اعمال تحریم علیه دادگاه کیفری بین المللی فاسد و مغرض تبریک می‌گویم.»

نخست‌وزیر رژیم کودک‌کش اسرائیل در ادامه به طرح ادعا‌های واهی پرداخت و گفت: «این دادگاه سخیف چیزی جز یک دادگاه سیاسی نیست که به صورت وسواس‌گونه اسرائیل، آمریکا و دیگر کشور‌های دموکراتیک را تحت پیگرد قرار می‌دهد و در عین حال بزرگترین ناقضان حقوق بشر جهان از جمله ایران را نادیده می‌گیرد.»

نتانیاهو در ادامه مدعی شد: «دیوان کیفری بین المللی اتهامات بی‌پایه و اساسی را به اسرائیل نسبت می‌دهد و همزمان ادعا‌های ظالمانه‌ای را مطرح می‌کند از جمله اینکه زندگی کردن یهودیان در سرزمین تاریخی آن‌ها جنایت جنگی است. این مضحک است. این دادگاه باید از کار‌های خود شرمنده باشد. یک بار دیگر از آمریکا برای ایستادن در کنار عدالت و حقیقت ممنونیم.»

دونالد ترامپ روز پنج‌شنبه در فرمانی اجرایی، مجوز تحریم‌های اقتصادی و محدودیت‌های مسافرتی علیه کارکنان دیوان بین‌المللی کیفری لاهه، را که در تحقیقات درباره جنایات جنگی نظامیان این کشور در افغانستان نقش داشته‌اند، صادر کرد. مقاماتی از دیوان لاهه که درگیر این تحقیقات بوده‌اند، مشمول فرمان اجرایی رئیس‌جمهور آمریکا برای وضع تحریم قرار می‌گیرند.

«جوزپ بورل» اقدام آمریکا مبنی بر اعمال تحریم علیه دیوان بین‌المللی کیفری را «مایه نگرانی جدی» توصیف کرد. «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل نیز ساعاتی پس از امضای دستور اجرایی تحریم دیوان لاهه توسط ترامپ، درباره این اقدام ابراز نگرانی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار