بورل: رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا تاکید کرد: مواجهه هسته‌ای بین قدرت‌های دنیا دیگر خیالی نیست و به یک احتمال واقعی تبدیل شده است.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه گفت که رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است و اشاره کرد که نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بورل دیدگاه خود در مورد احتمال رویارویی هسته‌ای را به تشدید تنش‌ها بین شرق و غرب نسبت داد و بر لزوم باز نکردن دوباره آنچه به عنوان جعبه جنگ توصیف کرد، تاکید کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد: رقابت‌های تجاری شرق و غرب به دلیل عدم اعتماد در حال تبدیل شدن به درگیری است و اروپا با عدم تنوع در منابع انرژی خود و اتکا به روسیه، خود را تضعیف کرده است.

جوزپ بورل پیشتر گفته بود که جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، شهر‌های نوار غزه را در معرض ویرانی بیشتری نسبت به شهر‌های آلمان در طول جنگ جهانی دوم قرار داده است. 

بورل در سخنرانی خود در جلسه عمومی پارلمان اروپا در شهر استراسبورگ فرانسه گفت: تعداد شهر‌های غزه بیشتر از شهر‌های آلمان در جنگ جهانی دوم تخریب شد.

او افزود: می‌توان گفت بیش از ۶۰ درصد زیرساخت‌های فیزیکی غزه آسیب دید که ۳۵ درصد آن به طور کامل تخریب شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سرباز اسلام
۰۹:۳۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام ( نام خداست )
پس بجنبيم عقب نمانيم
اين پيروان شيطان ( صهيونيسم يهود ومسيحيت ) كه شمشير را از رو بر عليه مسلمين كشيده اند گاهي وقتها خط ونشان مي كشند و لذا بايد اماده باشيم
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۶:۵۵ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
همه بدبختی جهان زیر سر همین اروپا و آمریکاست و دولتمردانشون که همه بدون استثنا فقط ژست خوب بودن و انسان بودن میگیرند ولی در عمل جنایتکار و خونریز هستن
Finland
ناشناس
۰۶:۵۰ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
البته به برکت وجود شماها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کل دنیارو بخاطر منفعت دوسه کشور به فنا بردید! از رویارویی هسته‌ای هم حرف میزنید! اکثریت کشورهای جهان خواستار صلح ان و آرامش! چیکار کنن که شماها قلدر برا بقیه اهالی دنیا نباشید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
رییس باغ وحش اروپا در کمال سادگی واقعیت را می گوید . چون از جانوران باغ وحش اروپا و شرکای آمریکایی و صهیونیست آنها ارتکاب هر جنایت ضد بشری قابل تصور است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
خوبه فهمیدی میزان تخریب غزه بیشتر از شهرهای آلمان در جنگ دوم جهانی بوده،استعمار همیشه به ضعفا خیانت کرده وتصمیم گیری هاش هم همش جهت دار بوده خدا لعنت کنه استعمار را ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
اروپایی ها فدایی امپریالیسم و صهیونیسم میشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
باید بمب هسته ای داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
کارمند ساده
۱۹:۵۹ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
خدایا ظالمان را به خودشان مشغول کن.....اللهم اشغل ظالمین .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
هر کی نوکری آمریکا رو بکنه به سرنوشت همونم دچار میشه
آخرین اخبار