وزیر خارجه سابق اردن خواستار همکاری با ایران برای مقابله با طرح رژیم صهیونیستی شد

وزیر خارجه سابق اردن اعلام کرد کشورش باید برای مقابله با الحاق کرانه باختری دست همکاری به سوی ایران و ترکیه دراز کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عربی ۲۱، مروان المعشر، وزیر خارجه سابق اردن خواستار همکاری کشورش با ایران و ترکیه به منظور مقابله با رژیم صهیونیستی در طرح تجاوزکارانه الحاق کرانه باختری شد.

مروان المعشر در بیانیه‌ای که در رسانه‌های داخلی اردن منتشر شد، اظهار کرد: با توجه به تغییرات قابل توجه در ماهیت ائتلاف‌ها با کشور‌هایی از جمله آمریکا و یا کشور‌های حوزه خلیج فارس، هیچ ایرادی در گشودن زمینه‌های همکاری با ایران و ترکیه برغم اختلافات وجود ندارد.

وزیر خارجه سابق اردن تاکید کرد این اقدام لزوما به معنای موفقیت در متوقف کردن الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی نیست.

او افزود اگر الحاق کرانه باختری به واقعیت تبدیل شود، (دولت اردن) باید دست از این مسئله که تشکیل دو کشور تنها راه حل این مناقشه است، بردارد زیرا در صورت الحاق چنین راه حلی از بین رفته و باید تلاش‌ها را بر حفظ فلسطین متمرکز کنیم.

المشعر در ادامه افزود: فلسطین امروز کاملا از توطئه‌ها علیه آن‌ها بویژه در خصوص مهاجرت آگاه است. مطالعات نشان می‌دهد که بجز در فلسطین در تمامی کشور‌های عربی میزان تمایل به مهاجرت به شکل قابل توجهی افزایش یافته است و دلیل آن نیز آگاهی ملت فلسطین و تمایل آن‌ها برای حفظ سرزمین شان است.

وزیر خارجه سابق اردن تاکید کرد برغم آنکه جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات آمریکا مخالف الحاق کرانه باختری است، بر روی او نیز نمی‌توان حساب کرد. به عقیده المعشر بایدن نیز دوست نزدیک رژیم صهیونیستی است حتی اگر مخالف رئیس جمهور فعلی آمریکا باشد.

طبق طرحی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا موسوم به معامله قرن اعلام کرده است ۳۰ درصد از اراضی کرانه باختری و غور اردن به اراضی اشغالی ملحق می‌شوند. بر این اساس کرانه باختری، مرزی با رود اردن و بحرالمیت نخواهد داشت. تنها راه ارتباطی کرانه باختری با دنیای بیرون دو پلی است که آن را به اردن متصل می‌کند و از مناطق اشغالی خواهد گذشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
عرب با هوش
آخرین اخبار