سرنگونی پهپاد نیرو‌های خلیفه حفتر در لیبی

نیرو‌های دولت وفاق لیبی اعلام کردند موفق به سرنگونی یک پهپاد اماراتی متعلق به نیرو‌های خلیفه حفتر شده اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، نیرو‌های دولت وفاق لیبی اعلام کردند یک پهپاد اماراتی متعلق به نیرو‌های خلیفه حفتر را در غرب شهر سرت سرنگون کرده اند.

بر این اساس، در عملیات ارتش دولت وفاق ملی لیبی که با نام برکان الغضب (آتشفشان خشم) در جریان است یک پهپاد وابسته به نیرو‌های خلیفه حفتر سرنگون شد.

شبه نظامیان خلیفه حفتر، ژنرال سابق لیبی که از سوی امارات متحده عربی، عربستان سعودی، روسیه، مصر و اردن حمایت می‌شوند، از ۴ آوریل ۲۰۱۹ حملات خود به طرابلس را آغاز و از ۱۲ دسامبر همان سال به منظور تصرف این شهر حملات خود را تشدید کردند.

نیرو‌های ارتش دولت قانونی لیبی که از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته می‌شود، در واکنش به تحرکات نظامی حفتر در طرابلس عملیات «برکان الغضب» را آغاز کرده‌اند.

به تازگی کمیته تحریم لیبی شورای امنیت سازمان ملل متحد طی گزارشی اعلام کرد که دو شرکت اماراتی ده‌ها مزدور نظامی غربی را به منظور کمک به نیرو‌های تحت فرمان ژنرال کودتاگر خلیفه حفتر به لیبی اعزام کرده‌اند. این مزدوران نظامی غربی در ماه ژوئن ۲۰۱۹ به لیبی اعزام شده‌اند. این دو شرکت همچنین متهم به تامین هلی‌کوپتر، پهپاد و پشتیبانی اینترنتی از خلیفه حفتر هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار