آناتولی: ارتش لیبی وارد مرکز شهر ترهونه شد

خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرد نیرو‌های ارتش لیبی وارد مرکز شهر «ترهونه» در جنوب طرابلس شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، نیرو‌های ارتش لیبی وارد مرکز شهر ترهونه شده و عملیات پاکسازی این شهر از لوث شبه‌نظامیان حفتر را آغاز کردند.

مصطفی المجعی، سخنگوی عملیات «برکان الغضب» ارتش لیبی، به خبرگزاری «آناتولی» گفت: نیرو‌های ما وارد مرکز شهر ترهونه (در ۹۰ کیلومتری جنوب طرابلس) شده و عملیات پاکسازی این شهر از شبه نظامیان خلیفه حفتر را آغاز کردند.

وی افزود: به احتمال زیاد، بیشتر شبه نظامیان حفتر از ترهونه به سمت بنی ولید در جنوب عقب نشینی کرده‌اند.

این در حالی است که نیرو‌های دولت لیبی دیروز مناطق «عین زاره»، «وادی الربیع» در جنوب طرابلس را بطور کامل از دست شبه‌نظامیان حفتر آزاد کردند.

همچنین ارتش لیبی دو روز پیش فرودگاه طرابلس در جنوب پایتخت این کشور را بطور کامل از اشغال شبه نظامیان حفتر آزاد کرد.

دولت لیبی ۱۸ مه از آزادسازی کامل پایگاه الوطیه مرکز شبه نظامیان حفتر در جنوب غرب طرابلس خبر داد. نیرو‌های ارتش لیبی طی عملیات «توفان صلح» که در ۲۵ ماه مارس آغاز شد، تمام مناطق اطراف پایگاه الوطیه را محاصره کرده بودند.

شبه نظامیان خلیفه حفتر، ژنرال سابق لیبیایی که از سوی امارات متحده عربی، عربستان سعودی، روسیه، مصر و اردن حمایت می‌شوند، از ۴ آوریل ۲۰۱۹ حملات خود به طرابلس را آغاز و از ۱۲ دسامبر همان سال به منظور تصرف این شهر حملات خود را تشدید کردند.

نیرو‌های ارتش دولت قانونی لیبی که از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته می‌شود، در واکنش به تحرکات نظامی حفتر در طرابلس عملیات «برکان الغضب» را آغاز کرده‌اند.

به تازگی کمیته تحریم لیبی شورای امنیت سازمان ملل متحد طی گزارشی اعلام کرد که دو شرکت اماراتی ده‌ها مزدور نظامی غربی را به منظور کمک به نیرو‌های تحت فرمان ژنرال کودتاگر خلیفه حفتر به لیبی اعزام کرده‌اند. این مزدوران نظامی غربی در ماه ژوئن ۲۰۱۹ به لیبی اعزام شده‌اند. این دو شرکت همچنین متهم به تامین هلی‌کوپتر، پهپاد و پشتیبانی اینترنتی از خلیفه حفتر هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار