حفتر برای آغاز مذاکرات لیبی پیش شرط تعیین کرد

فرمانده گروه موسوم به ارتش ملی لیبی برای مذاکره با دولت وفاق ملی این کشور پیش شرط تعیین کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، خلیفه حفتر، فرمانده گروه موسوم به ارتش ملی لیبی که به قاهره سفر کرده است، تاکید کرد: ارتش ترکیه به طور مستقیم در نبرد‌های لیبی دخالت دارد. پیش از مذاکره با دولت وفاق ملی، باید نظامیان ترکیه‌ای از لیبی عقب نشینی کنند.

او افزود: «پیش از عقب نشینی شبه نظامیان دولت وفاق ملی، مذاکره‌ای در کار نخواهد بود.»

خلیفه حفتر خواستار لغو تحریم ارسال سلاح برای ارتش ملی لیبی شد و خاطرنشان کرد: باید حمایت بین المللی از مصر به منظور مقابله با نفوذ ترکیه در لیبی صورت گیرد.

از سوی دیگر، مقامات مصری هم بر موضع خود در مخالفت با دخالت‌های خارجی در لیبی تاکید کردند. قاهره همچنین تاکید کرد اجازه تهدید شدن مرز‌های غربی مصر را نخواهد داد.

پیش از این «محمد قنونو» سخنگوی نیروهای دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد نیرو‌های این دولت موفق شدند پایتخت لیبی را تحت کنترل خود درآوردند.

در پی سقوط حکومت معمر القذافی، لیبی طی بیش از هشت سال گذشته، صحنه نبرد و درگیری بین دولت قانونی و فرمانده ارتش سابق در این کشور بوده است. خلیفه حفتر، فرمانده سابق ارتش لیبی است که در شهر بنغازی مستقر شده و حملاتی را علیه طرابلس ترتیب می‌دهد. او قصد دارد تا ضمن برکناری دولت السراج، خود امور لیبی را به دست بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۵:۵۹ ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
من تا حالا ندیدم شخصی در موضع شکست برای مذاکره شرط تعیین کنه .
_منظورم به آمریکا گه برای مذاکره با ما پیش شرط تعین کرده هم هستا
آخرین اخبار