تمدید یک‌ساله تحریم تسلیحاتی لیبی

شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه تحریم تسلیحاتی لیبی را برای یک سال دیگر تمدید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه تحریم تسلیحاتی لیبی را برای یک سال دیگر تمدید کرد. سازمان ملل طی بیانیه‌ای اعلام کرده که تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه لیبی در جلسه‌ای که از سوی شورای امنیت این سازمان از طریق کنفرانسی ویدئویی برگزار شده، به اتفاق آرا به تصویب رسیده است.

در بخش دیگری از این بیانیه همچنین بر بازرسی بیشتر و دقیق‌تر کشتی‌های عبوری در سواحل شمالی لیبی تاکید شده است. به اعتقاد شورای امنیت، برخی از کشورها به حمایت از طرف‌های درگیر در لیبی، به بحران لیبی دامن می‌زنند. تحریم‌ تسلیحاتی لیبی از سوی شورای امنیت در حالی تمدید شده که سازمان ملل امیدوار است بحران لیبی از طریق گفت‌وگوهای دیپلماتیک حل‌و‌فصل شود. 

در حالی که ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده سابق ارتش لیبی، ترکیه را به دخالت در امور کشورش متهم می‌کند، دولت قانونی لیبی می‌گوید که کشورهایی نظیر عربستان، امارات و مصر حمایت‌های گسترده مالی و تسلیحاتی را متوجه حفتر کرده‌اند. دولت وفاق ملی لیبی که از سوی سازمان ملل هم شناسایی شده، از سال ۲۰۱۹ تحت حملات نیروهای تحت امر خلیفه حفتر قرار گرفته است. تعداد زیادی از شهروندان لیبی در پی این خشونت جان باخته‌اند.

دولت وفاق ملی در ماه مارس عملیات «توفان صلح» را در راستای مقابله با حملات حفتر به پایتخت آغاز کرد و اکنون توانسته پیروزی‌هایی را در حاشیه طرابلس پایتخت لیبی کسب کند و نیروهای تحت امر حفتر را شکست دهد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۸:۰۳ ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
مگه برای لیبی تسلیحاتی مونده ؟؟!!!
ترکیه-فرانسه-انگلیس-خود آمریکا دارن چپ و راست سلاح و مهمات روانه ی لیبی میکنن. دیگه تحریم چیه ؟
آخرین اخبار