دولت وفاق لیبی: اجازه فرار به هیچ نیروی حفتر از شهر ترهونه را نمی‎دهیم

وزیر امور داخلی دولت وفاق ملی لیبی پس از تصرف کامل شهر ترهونه، اعلام کرد که اجازه فرار به هیچ یک از نیروهای تحت امر خلیفه داده نمی‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، وزیر امور داخلی لیبی ضمن تایید خبر تصرف کامل نیروهای تحت امر دولت وفاق بر شهر ترهونه در جنوب طرابلس، پایتخت لیبی تاکید کرد که اجازه فرار به هیچ یک از شبه‌نظامیان تحت امر خلیفه حفتر داده نمی‌شود.

وی ابراز اطمینان کرد که همه سربازان تحت امر حفتر باید دستگیر شوند؛ در غیر این صورت، این افراد به شهرهای مجاور پناهنده خواهند شد و مشکلاتی را برای سایر شهروندان لیبی ایجاد خواهند کرد.


بیشتر بخوانید: آناتولی: ارتش لیبی وارد مرکز شهر ترهونه شد


دولت وفاق ملی همچنین در واکنش به ربایش ده‌ها شهروند لیبی به دست نیروهای تحت امر حفتر، گفت: «در جست‌وجوی زندان مخفی حفتر در شهر ترهونه هستیم تا افراد ربوده شده را پیدا کنیم.» دولت وفاق ملی همچنین اعلام کرده که پس از تصرف کامل شهر ترهونه، امور این شهر به شورای امنیت لیبی واگذار می‌شود تا تمهیدات لازم برای استقرار امنیت در این شهر اتخاذ شود. 

این در حالی است که در گفت‌وگوی فائز السراج، رئیس دولت وفاق ملی لیبی با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، بر موضوع حل دیپلماتیک مناقشه لیبی تاکید شد. السراج در واکنش به این درخواست تاکید کرد که حفتر به دنبال گفت‌وگو نیست و نمی‌توان از او انتظار مشارکت در فرآیند سیاسی را داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار