دولت وفاق ملی لیبی: امارات و عربستان به خلیفه حفتر برای حمله به طرابلس کمک کردند

رئیس شورای عالی دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد طرح حمله فرمانده شبه‌نظامیان موسوم به «ارتش ملی لیبی» به طرابلس، توطئه‌ای با حمایت کشور‌هایی مانند امارات و عربستان بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، خالد المشری، رئیس شورای عالی دولت وفاق ملی لیبی، روز جمعه تاکید کرد حمله نیرو‌های خلیفه حفتر، فرمانده گروه موسوم به «ارتش ملی لیبی» به طرابلس، توطئه‌ای با حمایت کشور‌های خارجی از جمله، مصر، امارات عربی متحده و عربستان سعودی بود.

او گفت: مصر، امارات، عربستان، فرانسه و مزدورانی از سودان و چاد به توطئه خلیفه حفتر برای حمله به پایتخت لیبی کمک کردند.

رئیس شورای عالی دولت وفاق ملی لیبی افزود: لیبی علیه این کشور‌ها در محافل بین المللی شکایت خواهد کرد تا از آن‌ها برای خسارت‌هایی که به لیبی وارد آوردند، غرامت بگیرد.

المشری اضافه کرد: پیروزی در طرابلس، مقدمه آزادسازی همه خاک لیبی است و به همه آوارگان از سراسر لیبی کمک خواهیم کرد تا به خانه هایشان بازگردند. صد‌ها هزار نفر از بنغازی، درنه، اجدابیا و جنوب لیبی آواره شده اند، به همین علت، شادی ما در این پیروزی کامل نیست. همه این آوارگان باید به خانه هایشان بازگردند.

او همچنین گفت: از اعضای مجلس لیبی می‌خواهیم تا با شورای عالی حاکمیتی برای برگزاری همه پرسی قانون اساسی، انتخابات و پایان دادن به مرحله انتقالی و اجرای توافقنامه «الصخیرات» همکاری کنند. شورای عالی حاکمیتی لیبی به توافقنامه سیاسی الصخیرات پایبند است و هر نوع دعوت به گفتگو به دور از این چارچوب را رد می‌کند. شورای عالی حاکمیتی در برابر دسیسه چینی‌های سیاسی ایستادگی می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار