مدیریت بازماندگان از تحصیل توسط متولیان مراقبت از آسیب‌های اجتماعی

مدیر آموزش‌وپرورش بیرجند گفت: موضوع بازماندگان از تحصیل توسط متولیان مراقبت از آسیب‌های اجتماعی مدیریت شود تا با جدیت بیشتر و در طول سال تحصیلی و مستمر و کارشناسی شده پیگیری شود.

بهدانی مدیر آموزش‌وپرورش بیرجند گفت: موضوع بازماندگان از تحصیل توسط متولیان مراقبت از آسیب‌های اجتماعی مدیریت شود تا با جدیت بیشتر و در طول سال تحصیلی و مستمر و کارشناسی شده پیگیری شود، چون هدف این طرح فقط ثبت نام در آموزشگاه است و کاری به آسیب‌ها عدم توانایی ادامه تحصیل دانش‌آموز ندارد و این گروه از دانش آموزان حتی بعد از ثبت نام در روند ادامه تحصیل مجدد ترک تحصیل می‌کنند.

 وی در خصوص اینکه آیا زنگ خطر ترک تحصیل به صدا در آمده است، افزود: آنچه که آمار نشان می‌دهد صدق بر ترک تحصیل نیست، چرا که در مدتی که پیگیری صورت گرفته نتایج حاصله نشان می‌دهد، بخش زیادی از آمار‌ها مربوط به معلولین، فوت شدگان، انتقال به شهر دیگر جهت ادامه تحصیل، تاخیر یکساله در ثبت‌نام پایه اول به خاطر ضعف جسمانی و حتی بخشی از این آمار در حال تحصیل است.

بهدانی بیان کرد: بخشی دیگر از آمار ترک تحصیل مربوط به انباشته شدن آمار سال‌های قبل از همین گروه‌ها بوده که از این لیست‌ها خارج نشده‌اند و در سالیان متوالی تکرار شده است.

مدیر آموزش‌وپرورش بیرجند بیان کرد: برای موفقیت طرح موضوع بازماندگان با توجه به فعالیت‌های میدانی زیاد بودجه و اعتبار لازم برای این طرح در نظر گرفته شود و لذا شرکای برون سازمانی این طرح مثل کمیته امداد امام، بهزیستی، دادگستری و.. که می‌توانند در موفقیت این طرح اثرگذار باشند پای کار بیایند.

موسوی‌نژاد، مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز چندی پیش گفته بود: در ابتدای مهر، ۱۹۵ هزار دانش‌آموز در بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ مدرسه خراسان جنوبی در تمام مقاطع سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

وی افزود: در سال تحصیلی جدید تعداد دانش آموزان کلاس اولی، نسبت به سال قبل، ۳ درصد کاهش داشته و تعداد دانش آموزان پایه هفتم ۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

موسوی نژاد یادآورشد: امسال پنج هزار و ۳۰۰ معلم که به‌صورت جذبی انتخاب شدند، شکوفه‌ها (دانش آموزان پایه اول ابتدایی) را آموزش دیدند و بیش از ۱۵ هزار دانش آموز پایه هفتم در استان ورود خود را به مقطع متوسطه جشن گرفتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.