معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی؛

طرح تکام با هدف مهاجرت معکوس به روستاها اجرا می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: طرح تکام با هدف مهاجرت معکوس به روستاها اجرا می‌شود و دستورالعمل توانمندی و این طرح را همه مسئولان متولی باید بخوانند.

عباس‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در جلسه تبیین طرح تکام با محوریت برنامه‌ریزی به منظور شرکت در نمایشگاه روز روستا و عشایر، دفتر روستایی استانداری را متولی امورات روستا‌ها عنوان کرد و گفت: حکمرانی روستایی برای طرح تکام تعریف شده و ۱۶ سرفصل دارد.

او با بیان اینکه مأموریت مهم ما اقداماتی در روستا‌ها برای مهاجرت معکوس است، افزود: آبخیزداری سبب ماندگاری و مهاجرت معکوس می‌شود لذا دستورالعمل توانمندی و مهاجرت معکوس را همه مسئولان متولی باید بخوانند.

عباس زاده با اشاره به ضرورت مدیریت مصرف آب در روستاها، بیان کرد: آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب وظیفه مدیریت آب روستا را دارند و باید موضوع تبیین شود.

معاون استاندار اظهار کرد: در این طرح، نظام خدمات بهداشت و درمان روستا را دانشگاه علوم پزشکی، امورات مربوط به کشاورزی را جهاد کشاورزی، حوزه زنان روستایی را امور بانوان، تعاونی روستا را تعاون روستایی و امورات فرهنگی روستا با محوریت مساجد را دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری بر عهده بگیرند.

او با بیان اینکه اتاق وضعیت روستا برای پایش موارد باید ایجاد شود، عنوان کرد: لازم است تعداد آمار دانش آموزان روستایی رصد شده و کسانی که ترک تحصیل و یا جابه‌جایی دارند، توسط آموزش و پرورش آسیب شناسی شوند.

به گفته عباس زاده ؛ اتاق وضعیت روستا برای هماهنگی بین دستگاه‌ها لازم است ایجاد شود.

معاون استاندار گفت: برای طرح تکام وزارت کشور مأموریت دارد لذا در استان ما هم دستگاه‌ها باید سازوکاری برای تکام داشته باشند و دستگاه‌های مسئول یک کارشناس تعیین کنند تا طرح اجرایی شود.

عباس‌زاده افزود: در هر جلسه برای یک نظام نامه خاص در طرح تکام، دستوراتی برای دستگاه‌ها خواهیم داشت تا موضوع دنبال شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.