آب شرب روستایی در اولویت پروژه های محرومیت زدایی

رئیس بسیج سازندگی کشور گفت: امسال ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی در کشور در دست اجرا داریم که از جمله این پروژه‌ها آب شرب روستایی است.

سردار  زهرایی رئیس بسیج سازندگی کشور در حاشیه یادواره ۶ جهادگر آسمانی خراسان جنوبی که در شهرستان نهبندان در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت ایام محرم، گفت: توفیق شد در یادواره شهدای جهادگران آسمانی خراسان جنوبی حضور داشته باشم.

او افزود: امسال برنامه‌ای تحت عنوان یادواره شهدای جهادی استانی و یادواره ملی جهادگران آسمانی داریم.

سردار زهرایی با بیان اینکه یادواره ملی شهدای جهادگر آسمانی ۱۰ مرداد در شیراز برگزار خواهد شد، بیان کرد: این یادواره مقدمه‌ای می شود برای کنگره ملی شهدای جهاد و خدمت که در سال ۱۴۰۳ به صورت ملی برگزار می شود.

 رئیس بسیج سازندگی کشور عنوان کرد: طی این مدت محتوا، مطالب مکتوب و مستندات آماده میشود تا به سطح مورد نظر برسد.

او اظهار کرد: کنگره ملی شهدای جهاد و خدمت را با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و سایر نهاد‌های ذیربط برگزار میشود.

سردار زهرایی به رسالت و ماموریت محرومیت زدایی بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۱۹ هزار و ۵۰۰ پروژه محرومیت زدایی در سراسر کشور به پایان رسید.

 رئیس بسیج سازندگی کشور  عنوان کرد: کار مشترکی بین دستگاه‌های اجرایی، حمایت مجلس شورای اسلامی، دولت، نهاد‌های مردم پایه و گروه‌های جهادی انجام شد.

او با بیان اینکه امسال ۲۰ هزار پروژه محرومیت زدایی در دست اجرا داریم، افزود: از جمله این پروژه‌ها آب شرب روستایی است که بیش از ۷ هزار روستا انعقاد قرارداد شده است.

سردار زهرایی گفت: از اردیبهشت سال گذشته تا کنون ۱۲۰۰ روستا به پایان رسیده که به زودی با حضور مسئولان رونمایی و افتتاح میشود.

 رئیس بسیج سازندگی کشور  به مسکن محرومان اشاره و عنوان کرد: برای مددجویان کمیته امداد بیش از ۱۱ هزار مسکن محرومان احداث شد و امسال نیز همین تعداد در برنامه برای احداث داریم.

او افزود: پروژه‌های آبرسانی تحت عنوان از آبخیز تا جالیز برای استان‌های خشک و شرقی کشور اجرا میشود.

سردار زهرایی عنوان کرد: امیدواریم طرح از آبخیز تا جالیز و آسفالت بین مزار از محل قیر رایگان بتواند نیاز مردم را مرتفع محرومیت را برطرف کند و شاهد توسعه روستا‌ها ماندگاری مردم در روستا و مهاجرت معکوس باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.