پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی طرح‌های جهاد آبرسانی خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر آبرسانی به ۱۰۸ روستای استان در چارچوب اجرای پروژه‌های جهاد آبرسانی در دست انجام است که این پروژه‌ها بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

دوستی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: فاز دوم که شامل ۱۴۵ روستا می‌شود در مرحله انعقاد قرارداد است همچنین فاز سوم برای آبرسانی به ۳۵۷ روستا در دستور کار شرکت آب و فاضلاب قرار دارد.

او افزود: پروژه‌های آبرسانی به مناطق محروم و مرزی استان در قالب پروژه‌های جهاد آبرسانی با همکاری بسیج سازندگی و قرارگاه شهید ناصری در حال انجام است و فاز بعدی آن نیز در حال پیگیری است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر در راستای اجرای این پروژه‌ها آبرسانی ۴۹ منطقه روستایی در استان مورد هدف است.

دوستی عنوان کرد: جمعیتی که از پروژه‌های محرومیت‌زدایی آبرسانی در ۴۹ روستای هدف، برخوردار خواهند شد بیش از ۱۴ هزار و ۷۸۸ نفر هستند.

او با اشاره به اینکه این پروژه‌ها با اولویت مناطق مرزی استان تعریف شده است افزود: مجتمع‌های آبرسانی که با اجرای این پروژه‌ها در استان احداث می‌شوند شامل مجتمع ارسک بشرویه، مجتمع القار، بهدان، پسوج، علی آباد، مزداب و آسو بیرجند، حامی دهن رود خوسف، خونیک چهارتنگ درمیان و فخررود درمیان است.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و بنابر اعلام مسئولان استان، آبرسانی به ۵۰۲ روستای استان با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) تا پایان سال ۱۴۰۳ انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.