معاون آبفا:

جهاد آبرسانی در ۲۲ هزار روستای کشور اجرا می‌شود

آقازاده گفت: با اجرای طرح جهاد آبرسانی در ۲۲ هزار روستای کشور، ۹۵ درصد جمعیت روستاها تحت پوشش خدمات آبرسانی قرار می‌گیرند.

 مجید آقازاده  روز چهارشنبه در آیین آبرسانی به ۲۰‌ روستای الیگودرز اظهار کرد: در ابتدای انقلاب اسلامی جمعیت شهری ۱۷ میلیون و ۵۰ هزار نفر و جمعیت روستایی ۱۸ میلیون نفر بود که به ترتیب ۷۵ و ۱۲ درصد تحت پوش خدمات آبرسانی بودند.

وی افزود: اما اکنون جمعیت شهری کشور ۶۴ میلیون نفر و جمعیت روستایی ۲۱ میلیون نفر می باشد که با اقدامات انجام شده به ترتیب ۱۰۰ و ۸۶ درصد تحت پوشش خدمات آبرسانی قرار دارند.

معاون مهندسی شرکت آب و فاضلاب کشور تاکید کرد: با وجود قرار گرفتن ایران در منطقه خشک و نیمه خشک اما رتبه نخست دنیا را در تحت پوشش قرار دادن جمعیت روستایی و شهری از خدمات آبرسانی دارد و ادامه این روند عدالت اجتماعی همواره برای دولت سیزدهم در اولویت کاری بوده است.

آقازاده با اشاره به اینکه دولت سیزدهم جهاد آبرسانی را آغاز کرده است، اضافه کرد: ۱۰ هزار روستا در فاز نخست این طرح آبرسانی می شود که اقدامات لازم در هفت هزار روستا توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و سه هزار روستا توسط شرکت های آبفای استان ها انجام می شود.

وی بیان کرد: همچنین در این طرح برای یک میلیون و ۲۵۰ هزار خانوار در قالب چهار میلیون و ۶۲۰ هزار نفر جمعیت، ۱۴ هزار و ۷۰۰ کیلومتر شبکه و ۱۴ هزار و ۷۰۰ کیلومتر خط انتقال آب عملیاتی شده است همچنین ۱۰ هزار و ۶۰۰ لیتر بر ثانیه آب تامین، ۷۴۷ حلقه چاه حفر و چهار تصفیه خانه فاضلاب ایجاد می شود.

معاون مهندسی شرکت آب و فاضلاب کشور یادآور شد: ۹۹۹ ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۳۴ هزار و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه و هشت هزار و ۷۳۰ مترمکعب مخزن نیز تامین خواهد شد.

آقازاده گفت: همچنین در فاز دوم جهاد آبرسانی ۱۲ هزار روستا آبرسانی می شود که یک میلیون و ۶۷۰ هزار خانوار در قالب پنج میلیون و ۸۵۰ هزار نفر جمعیت هستند و در این راستا ۴۰ هزار کیلومتر شبکه توزیع و ۲۹ هزار کیلومتر شبکه انتقال آب احداث خواهد شد.

وی افزود: با این اقدام ضریب آبرسانی روستایی تحت پوشش در کشور به ۹۵ درصد افزایش خواهد یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار