از ابتدای امسال رقم خورد؛

مهارت آموزی ۵۵۱ نفر از روستاییان و عشایر خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی از ارائه مهارت به ۵۵۱ نفر از روستاییان و عشایر استان از ابتدای امسال خبر داد.

کامرانی فرد مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: مهارت آموزی برای گروه هدف روستاییان، عشایر و ساکنین مناطق مرزی حائز اهمیت است چرا که اشتغال مانع مهاجرت و باعث ثبات و ماندگاری سکونت در این مناطق می‌شود.

او افزود: این مهم باعث شده با توجه به نیازسنجی‌های انجام شده از ابتدای امسال ۳۳ دوره آموزشی در ۳۲ دهستان و ۵۱ روستای استان برگزار شود.

کامرانی فرد ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۵۵۱ نفر در مناطق روستایی، مرزی و عشایری استان دوره‌های مهارت آموزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای را گذرانده اند.


بیشتر بخوانید


مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: در این دوره‌ها ۱۸ حرفه آموزشی مورد تقاضا بوده که حرفه‌های گلیم بافی، قالی بافی، گیاهان دارویی، شیرینی پزی با خرما، مانتودوزی، کلوچه سنتی، معرق چوب، چادر شب بافی و آموزش‌های مرتبط با کارگر عمومی ساختمان از پر تکرار‌ترین دوره‌ها بوده است.

او عنوان کرد: از ابتدای امسال ۸۹ هزار و ۳۸ نفر ساعت آموزش مهارتی اجرا شده که  حدود ۳۰ درصد تعهد آموزش این اداره کل برای گروه هدف روستاییان و عشایر را شامل می‌شود.

کامرانی فرد گفت: پارسال نیز  ۲ هزار و ۵۰۸ نفر از روستاییان و عشایر با اجرای ۴۰۰ هزار و ۲۴۹ نفر ساعت آموزش، مهارت‌های مختلف را فرا گرفته اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار