دوره های رایگان مهارت آموزی برای دانش آموزان

تابستان امسال در خراسان جنوبی مهارت های عملی و شغلی در قالب طرح مدرسه تابستانه مهارت به دانش آموزان ارائه می شود.

کامرانی فرد مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا وسیمای خراسان جنوبی گفت: مدرسه تابستانه مهارت هم از طریق شبکه تلویزیونی آموزش و هم مراکز فنی و حرفه‌ای انجام می‌شود.

او افزود: این طرح با هدف آشنا شدن دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله با مهارت‌های کسب و کار و استعدادیابی آنان برای هدایت به سمت رشته‌های مهارتی انجام می‌شود.

کامرانی فرد بیان کرد: بیش از ۲۳۰ دوره در سایت portaltvto.com برای انتخاب بارگذاری شده است و دانش آموزان سنین ۱۲ تا ۱۸ سال امکان ثبت نام در این دوره هارا دارند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: دوره‌ها از ۱۵ تیر تا ۱۵ شهریور در بخش دولتی در مراکز به صورت رایگان و در بخش خصوصی نیز به صورت رایگان در آموزشگاه‌های دانشگاه آزاد برگزار می‌شود.

او عنوان کرد: این دوره‌ها برای سنین ۱۲ تا ۱۵ سال دوره‌های زیر ۶۰ ساعت  کوتاه مدت  با صدور تاییدیه و برای دانش آموزان سنین ۱۵ تا ۱۸ سال  دوره‌های ۶۰ تا ۱۲۰ ساعت با ارائه گواهی نامه با کد استاندارد بین المللی است.

کامرانی فرد گفت: همچنین دانش آموزان سنین ۱۵ تا ۱۸ سال می‌توانند کارآموزی در محیط کار واقعی را انتخاب کرده و دوره خود را در واحدهای صنفی کارگاهی بگذرانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.