مهارت آموزی کلید حل مشکل بیکاری

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی به حل مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان از طریق مهارت آموزی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اشاره کرد.

نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: بدون توجه به مهارت آموزی چالش‌های اشتغال و بیکاری در استان و شهرستان نهبندان حل نمی‌شود برنامه ریزی‌هایی در حال انجام است و لازم است در این زمینه از کشور‌های دیگر الگو بگیریم.

او با اشاره به اینکه بار اصلی مهارت بر دوش فنی و حرفه‌ای است، افزود: طرح توسعه شهرستان نهبندان به مراحل خوبی رسیده و اکنون با رقم خوبی در معاونت اجرایی به تصویب رسیده است و گام بعدی تصویب در هئیت وزیران است؛ حدود ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار به مدت ۴ سال در بخش‌های مختلف در این طرح پیش بینی شده است.

نخعی اظهار کرد: آموزش‌های مهارتی در این طرح جایگاه ویژه‌ای دارد و رشد و توسعه نهبندان بدون توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای امکان پذیر نیست.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: توسعه آموزش‌های آزاد در برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت باید در سطح شهرستان انجام شود و همچنین به احیای مهارت‌های سنتی شهرستان باید توجه شود؛ به عنوان مثال پشم شتر و گوسفند از شهرستان خارج می‌شود و نیاز به فرآوری دارد که در اینجا نقش فنی و حرفه‌ای پررنگ می‌شود.

او ادامه داد: دپارتمان ملی معدن باید نقش ملی خود را در کشور ایفا کند که معرفی آن اهمیت زیادی دارد مشکل نیروی انسانی با ایجاد ساختار جدید برای دپارتمان حل می‌شود و همچنین می‌تواند نقش خود را بهتر ایفا کند.

 

نخعی گفت: ساختار پیشنهادی باید از طریق دستگاه‌های اجرایی ارائه شود تا از طریق مراتب پیگیری شود.

او بیان کرد: در استان و شهرستان نهبندان با معضل قاچاق سوخت مواجه هستیم راه حل اساسی و بلند مدت قاچاق سوخت از بین بردن انگیزه قاچاقچیان است.

نخعی اظهار کرد: باید برای این افراد حقوق پایدار در نظر گرفت که نیاز به مهارت آموزی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.