بازار داغ برگزاری دوره‌های مهارت آموزی در تابستان/ کلاس‌هایی که به درد آینده می‌خورد

دوره‌های رایگان مهارت آموزی ویژه دانش آموزان در خراسان جنوبی در حال اجرا است و ثبت نام برای افراد متقاضی همچنان ادامه دارد.

تابستان فرصت مناسبی برای غنی سازی اوقات فراغت و شرکت در دوره‌های مختلف آموزشی است.

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای گزینه‌ای مناسب برای پرکردن وقت در تابستان است که علاوه بر غنی کردن اوقات، یادگیری مهارت‌های مختلف را نیز به دنبال دارد.

برگزاری دوره‌های رایگان مهارت آموزی در فنی و حرفه‌ای علاوه بر اینکه رایگان است، سبب می‌شود تا مهارت آموزان در آینده بتوانند از مهارت‌های آموخته شده برای کسب درآمد استفاده کنند.

آموزش هایی برای کسب تجربه و درآمد

یکی از مهارت آموزان دختر حاضر در دوره‌های مهارت آموزی گفت: در کلاس دوخت کیف‌های چرمی، با انواع دوخت، انواع آستر و انواع چرم آشنا شده ام و می‌توانم کیف بدوزم.

یکی از دانش آموزان پسر نیز بیان کرد: دوره‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با رشته تحصیلی ام است که می‌تواند به غنای محتوا‌های آموخته شده در مدرسه هم کمک کند.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: علاوه بر این می‌توانیم در آینده وارد بازار کار شویم و از مهارت آموخته شده برای کسب درآمد استفاده کنیم و این برای دختران و پسران تفاوتی ندارد.

یکی از مربیان فنی و حرفه‌ای نیز گفت: در کلاس نقشه برداری، طریقه کار با انواع دوربین‌های نقشه برداری را آموزش داده و نوع نقشه برداری را نیز در ۲۱۰ ساعت آموزش توضیح می‌دهیم.

ثبت نام هزار نفر در دوره های مهارت آموزی

کامرانی فرد مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی در خصوص دوره‌های مهارت آموزی تابستانه گفت: تاکنون هزار نفر در این طرح‌ها ثبت نام کرده اند و هنوز هم ثبت نام ادامه دارد.

او افزود: دوره‌های مهارت آموزی در رده‌های سنی ۱۲ تا ۱۵ سال و ۱۵ تا ۱۸ سال برای دختران و پسران برگزار می‌شود.

کامرانی فرد از اجرای این دوره‌ها در ۶۰۰ کارگاه فنی و حرفه‌ای استان خبر داد و اظهار کرد: ۲۰۰ کارگاه خصوصی نیز در اجرای این کلاس‌ها و کارگاه‌ها مشارکت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.