پرداخت ۴۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی در خراسان جنوبی

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی گفت: تا پایان بهمن امسال ۴۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی در استان پرداخت شده است.

زرنگ دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال تا پایان بهمن، میانگین منابع بانکی استان ۲۳ درصد رشد داشته است که ۳۳.۵ درصد بیشترین حجم منابع بانکی استان در بخش بلندمدت، ۲۴.۵ درصد کوتاه مدت، ۱۶.۸ درصد پس انداز، ۲۱ درصد جاری و ۴.۲ درصد هم در بخش سایر است.

او با بیان اینکه جمع منابع مالی کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان با ۱۷ عضو، ۳۹۰ هزار میلیارد ریال  است، افزود: از این مبلغ ۳۳ همت منابع آزاد بانک‌ها است که می‌توانند تسهیلات پرداخت کنند که براساس رصد بانک مرکزی، خراسان جنوبی ۱۲۴ درصد منابع خود را مصرف کرده است.

زرنگ اظهار کرد: در زمینه پرداخت تسهیلات از میانگین استاندارد هم فراتر رفته‌ایم و جمع کل تسهیلات بانکی پرداخت شده در استان ۴۱ همت است که ۶ درصد در بخش بازرگانی، ۲۰ درصد در بخش صنعت و معدن، ۲۸ درصد کشاورزی، ۲۲ درصد مسکن و ساختمان و ۲۴ درصد سایر (تسهیلات حمایتی از جمله جوانی جمعیت، ازدواج و خود اشتغالی) است.


بیشتر بخوانید


دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج از ابتدای سال تا پایان بهمن هشت هزار و ۵۶۴ فقره به ارزش ۱۷ هزار میلیارد ریال از سوی شبکه بانکی استان پرداخت شده است، بیان کرد: بودجه ابلاغی به شبکه بانکی استان برای این منظور ۱۶ هزار میلیارد ریال بوده که ۱۰۷ درصد بودجه ابلاغی را مصرف کرده‌ایم و از استان‌های پیش رو در سطح کشور هستیم.

او ادامه داد: در زمینه وام فرزند آوری هم ۹ هزار و ۹۱۱ فقره وام به مبلغ هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از طریق شبکه بانکی استان پرداخت شده و اعتبار تخصیصی ما در این خصوص هفت هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بوده که تاکنون ۹۳ درصد آن پرداخت شده است و در زمینه وام ودیعه مسکن هم ۱۶۰ فقره به مبلغ ۱۵۳ میلیارد ریال پرداخت شده است.

زرنگ گفت: مجوز اولین شعبه صرافی ملی را برای استان اخذ کرده ایم و این صرافی ابتدای سال آینده در بیرجند راه اندازی خواهد شد؛ همچنین ساختمان و زیرساخت سرور آن آماده و خریداری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار