توزیع قطره چکانی تسهیلات نهضت ملی مسکن چالش مردم سرایان

مردم سرایان در طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت با کندی در توزیع تسهیلات بانکی مواجه اند.

رضوی حیدری فرماندار سرایان در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان در حال انجام است و تاکنون ۷۰ هکتار به شهر اضافه شده است و در ۳ نقطه ۱۵ ، ۲۵ و ۵۰ هکتاری ساخت نهضت ملی مسکن انجام می‌شود.

او افزود: به طور کلی ۷۷۵ قطعه زمین واگذار کردیم که ۵۷۰ نفر اقدام به اخذ پروانه کرده و ۴۵۸ مسکن در حال ساخت است و تاکنون کار ساخت ۳۴ مسکن به پایان رسیده است.

رضوی حیدری بیان کرد: مشکل اصلی که در طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت با آن مواجهیم این است که روند توزیع تسهیلات با کندی انجام می‌شود و این موضوع مردم را با چالش روبرو کرده است.

فرماندار سرایان ادامه داد: در طرح جوانی جمعیت نیز تاکنون ۳۰۱ ثبت نامی داشتیم که ۲۱۴ مورد مربوط به شهرستان سریان است که از این تعداد ۸۱ نفر قرعه کشی و به آن‌ها زمین تحویل داده شده است، ۵۵ مورد ثبت نامی مربوط به شهر سه قلعه بوده است که به ۴۶ نفر زمین اعطا شده و ۳۲ ثبت نامی در شهر آیسک داشتیم که با الحاقات جدید، اعطای زمین به این متقاضیان تعیین تکلیف می‌شود.

او عنوان کرد: به طور کل در طرح نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت بحث تامین زیرساخت‌ها یک روند زمانبر و هزینه بر است که از متقاضیان می‌خواهیم در این مورد صبور باشند تا بحث زیرساخت‌ها به طور کامل انجام شود.

طرح توسعه بیمارستان امام علی سرایان مطالبه مردم 

رضوی حیدری فرماندار سرایان گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی مردم و ما طرح توسعه بیمارستان ۳۲ تختخوابی امام علی بود که برخی از بخش‌ها و امکانات آن نقص داشت و می‌بایست اصلاح می‌شد که در طی دو سال گذشته پیگیری‌های زیادی برای این مورد شد در نتیجه برای استفاده از محل منابع ملی، ماده ۲۳ باید مجوز را صادر می‌کرد که این مجوز اخذ شد و مبلغ ۵ میلیارد تومان برای این طرح از محل اعتبارات سال ۱۴۰۱ تخصیص داده شد.

او افزود: تابستان امسال طرح‌ها و نقشه‌های ارتقا این بیمارستان به صورت تخصصی برآورد شد و بر اساس سند افق سال ۱۴۰۴ وزارت بهداشت می‌بایست این بیمارستان از ۳۲ تخت خوابی به ۶۴ تختخوابی ارتقا پیدا کند که در برآوردهایشان ابتدا ۱۵۰۰ متر و در نهایت ۱۹۰۰ متر برای ارتقای این بیمارستان مصوب و تأیید کردند.

رضوی حیدری بیان کرد: کلنگ زنی این طرح در هفته دولت امسال انجام شد و عملیات اجرایی آن نیز حدود ۲۰ روز است که شروع شده و در حال حاضر برای انجام طرح مشکلی وجود ندارد.

فرماندار نهبندان در ادامه به دو طرح نیمه تمام دیگر در حوزه بهداشت اشاره کرد و ادامه داد: دو طرح نیمه تمام دیگر در شهرستان که مربوط به دو اورژانس بود در سفر پارسال استاندار تأمین اعتبار شد و هم اکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در مراحل نهایی آن به سر می‌بریم که امیدواریم با تامین اعتبار برای تکمیل آن در دهه فجر امسال این دو اورژانس را به بهره‌برداری برسانیم.

برچسب ها: نهضت ملی مسکن ، مسکن ، ساخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار