افزایش ۳ درصدی سازش پرونده‌های طلاق در خراسان جنوبی

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: در نیمه اول امسال سازش پرونده‌های طلاق ۳ درصد افزایش یافته است.

حیرانی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی در نشست خبری با اشاره به اینکه اکنون هزار و ۸۴۷ دیده‌بان در سامانه سجام ثبت‌نام کرده اند گفت: امسال ۱۴۴ گزارش ثبت شده، اما همچنان به تعداد بیشتری دیده‌بان نیاز داریم.

او افزود: در سامانه سجام گزارش‌های مردمی دریافت می‌شود و شهروندان هرگونه ناهنجاری و آسیب را می‌توانند به این سامانه گزارش دهند بدون اینکه هویت افراد گزارش دهنده مشخص شود.

حیرانی اظهار کرد: دعاوی مرتبط با طلاق در ۶ ماه اول ۱۴۰۱ سازش آن ۲۸ درصد بوده و در ۶ ماهه اول امسال ۳۱ درصد پرونده‌ها منجر به سازش شده است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی در خصوص جرائم کلاهبرداری رایانه‌ای در استان، اظهار کرد: کلاهبرداران با شگرد‌های مختلف ورود پیدا می‌کنند و دارای ضریب هوشی بالایی هستند لذا ممکن است کلاهبرداری در استان به وقوع پیوسته، اما کلاهبردار در استان دیگری باشد.

او ادامه داد: تفاهم نامه‌ای ابتدای امسال بین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و سازمان ثبت اسناد و املاک قوه قضاییه منعقد و در قالب آن آموزش حقوقی برای مشاوران املاک و خودرو برگزار و پروانه تخصصی برای آنها صادر شده است.

حیرانی در خصوص پرونده‌های مربوط به قرارداد‌های املاک و زمین نیز بیان کرد: ۸۳۷ مشاور املاک و خودرو در استان آموزش‌های تخصصی را دریافت کردند و ۱۸ مشاور املاک در سطح استان بدون مدرک پلمب شدند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به وجود ۴۷۶ سازمان مردم نهاد در استان تصریح کرد: ۲۷۰ مورد از این سازمان‌های مردم نهاد فعال هستند که ۶۰ درصد آنها در حوزه اجتماعی فعالیت می‌کنند.

او عنوان کرد: مسائل و موضوعات مربوط به تصادفات هم در تمام شهرستان‌ها رصد می‌شود و آمار تصادفات فوتی در استان کاهش داشته، اما با این وجود همچنان آمار تصادفات در استان نسبت به کل کشور بالا است.

حیرانی بیان کرد: سال گذشته ۳۰۴ نفر در تصادفات جاده‌ای کشته شده اند که این آمار امسال با کاهش ۱۱ درصدی به ۲۷۰ نفر رسیده است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی تصریح کرد: در حوزه انتخابات هم امسال کمترین تخلفات را داشته‌ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.