ضرورت تسهیل فرآیند‌های تجاری برای افزایش مبادلات در ماهیرود

مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان جنوبی گفت: با تسریع و تسهیل فرآیند‌ها در مرز ماهیرود می‌توان به توسعه این منطقه کمک کرد.

فاطمی مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان جنوبی در دیدار با مدیر گمرک و مرز ماهیرود بر ساماندهی و توسعه ظرفیت‌های بازارچه مرزی ماهیرود، بررسی ساز و کار‌ها و زمینه‌های موجود برای انجام همکاری‌های مشترک با گمرک این منطقه و تسریع فرآیند‌ها به منظور افزایش حجم مبادلات تجاری و بازرگانی در این بازارچه تأکید کرد.

او افزود: ظرفیت‌های اقتصادی خوبی در خراسان جنوبی و مرز ماهیرود وجود دارد که می‌توان با استفاده از همفکری و همراهی دستگاه‌های مرتبط در جهت توسعه و تقویت آن‌هاگام‌های موثری برداشت.

فاطمی با اشاره به طرح‌های مختلف سازمان همیاری در منطقه مرزی ماهیرود، اظهار کرد: بی شک اگر زمینه انجام فعالیت‌های اقتصادی در مناطق مرزی فراهم شود، محرومیت زدایی‌ها صورت گرفته و به تبع آن ایجاد اشتغال موجب ماندگاری جمعیت و حضور مرزنشینان می‌شود که ارتقای شاخص‌های امنیتی استان را به دنبال خواهد داشت.


بیشتر بخوانید


در این نشست در خصوص برنامه‌ها و فعالیت‌های اقتصادی سازمان همیاری و همچنین بررسی نحوه همکاری مشترک و سازوکار‌های رفع مشکلات و موانع پیش روی بحث و گفتگو شد.

از ابتدای امسال تا پایان مهر یک میلیون و ۲۹۲ هزار تن کالا از استان صادر شده که به لحاظ وزن نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۱ درصد افزایش داشته است.

میزان ترانزیت از گمرک ماهیرود به کشور افغانستان در هفت ماه گذشته از امسال سه هزار و ۵۵۶ دستگاه کامیون با وزن ۸۰ هزار تن بوده است.

این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد کامیون ۳۸ درصد و از نظر وزن هشت درصد افزایش داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.