سفر هیئت بلندپایه فلسطینی به عربستان

یک هیئت بلندپایه فلسطینی برای دیدار با مقامات ارشد عربستان و بررسی تحولات در سرزمین‌های فلسطینی به عربستان سفر می‌کند.

منابع فلسطینی به شبکه «الشرق» خبر دادند که این هیئت شامل «حسین الشیخ» دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین، و «ماجد فرج» رئیس دستگاه اطلاعات و «مجدی الخالدی» مشاور دیپلماتیک رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی می‌شود.

به گفته این منابع، این هیئت در عربستان با شماری از مقامات این کشور از جمله وزیر خارجه عربستان دیدار خواهد کرد.

این سفر همزمان با سفر هیئت آمریکایی به ریاست برت مک‌گورک، هماهنگ‌کننده امور خاورمیانه و شمال آفریقا در کاخ سفید، به عربستان برای بررسی روند مذاکرات عادی‌سازی روابط عربستان و اسرائیل انجام می‌شود.

یک مقام فلسطینی هدف از این سفر را اطلاع از مواضع عربستان درباره مسائل منطقه و روند تلاش‌های آمریکا برای عادی‌سازی روابط اسرائیل و عربستان و ارائه دیدگاه‌های فلسطین درباره حل و فصل مناقشه فلسطین و اسرائیل دانست.

وی گفت: ما اطلاع داریم که آمریکا در حال تلاش برای برقراری روابط عربستان و اسرائیل است و می‌دانیم که عربستان بر خلاف دیگر کشور‌های عربی شرط‌های مشخصی درباره حقوق فلسطینیان در این باره تعیین کرده است.

این مقام فلسطینی تأکید کرد که فلسطینیان اطمینان دارند که عربستان جایگاه و اهمیت خود در منطقه را لحاظ می‌کند و قرار نیست امتیاز رایگان و بدون در نظر گرفتن حقوق فلسطینیان به آمریکا بدهد.

برچسب ها: عربستان ، جنبش فتح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار