میقاتی: درگیری‌ها در اردوگاه عین‌الحلوه نقض صریح حاکمیت لبنان است

نخست‌وزیر لبنان، درگیری‌ها در اردوگاه عین الحلوه را نقض صریح حاکمیت لبنان دانست.

نخست‌وزیر لبنان پس از تماس‌های تلفنی با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی و رئیس دفتر سیاسی حماس، درگیری‌ها در اردوگاه عین الحلوه را نقض صریح حاکمیت لبنان دانست.

به گزارش «الجزیره»، «نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان گفت: «این غیر قابل قبول است که گروه‌های فلسطینی خاک لبنان را زمینی بایر حساب کنند و سراغ درگیری خونبار بروند».

وی افزود که نیرو‌های امنیتی لبنان برای بازگشت امنیت وارد عمل خواهند شد.

چهارشنبه شب و پس ۴ روز تنش در اردوگاه عین‌الحلوه در جنوب لبنان که ساکنان آن را فلسطینیان تشکیل می‌دهند توافق آتش‌بس در این اردوگاه اجرا شد.

اما صبح امروز خبرگزاری رسمی فلسطین از کشته شدن یک نیروی فتح و زخمی شدن دو فرد دیگر با ازسرگیری درگیری‌ها در این اردوگاه خبر داد.

بدین ترتیب شمار قربانیان این درگیری‌ها میان هواداران جنبش فتح و گروه‌های اسلام گرا به ۱۲ کشته و بیش از ۶۰ زخمی رسیده است. در این درگیری‌ها از مسلسل و راکت استفاده می‌شود و گاهی گلوله‌ها به بیرون اردوگاه در خیابان‌های شهر صیدا پرتاب می‌شود.

بیش از ۵۴ هزار آواره فلسطینی ثبت‌شده در اردوگاه عین الحلوه سکونت دارند که در سال‌های اخیر فلسطینیان فراری از بحران سوریه نیز به آن‌ها اضافه شده‌اند. این اردوگاه تاکنون بار‌ها شاهد درگیری‌های مشابه بوده است.

گفتنی است که ارتش لبنان وارد اردوگاه‌های فلسطینیان نمی‌شود و امنیت این اردوگاه‌ها توسط خود فلسطینیان تأمین می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار