مقام سابق صهیونیست:

ایران و حزب‌الله به دنبال تسریع روند زوال نهایی اسرائیل هستند

رئیس سابق شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اذعان کرد که این رژیم از حمله احتمالی ایران و متحدانش جان سالم به در نخواهد برد.

گیورا ایلند، رئیس سابق شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و رئیس شعبه برنامه ریزی استراتژیک این رژیم روز دوشنبه در مصاحبه ای با جوئیش نیوز مدعی شد: تحرکات فزاینده حزب الله در مرز به این معنی نیست که دو طرف در آستانه جنگ هستند، اما تصویر بزرگتر داستانی از ایران و متحدان آن را روایت می کند که امیدوارند اسرائیل را در سال‌های آینده نابود کنند.

او افزود: وضعیت جدی است، اما لزوماً به این معنی نیست که ما در آستانه یک رویارویی فوری نظامی هستیم.

این مقام سابق صهیونیست به سه تحول در منطقه غرب آسیا طی سال‌های اخیر اشاره کرد که باعث سرعت بخشیدن به هدف نهایی ایران شده است. اولاً ایران در نتیجه احیای روابطش با عربستان سعودی و همکاری‌اش با روسیه احساس راحتی بیشتری در نظام بین‌المللی می‌کند. دوم اینکه ایران سلاح‌های دقیق بیشتری در اختیار دارد. در ۴۰ سال گذشته، اسرائیل از این مزیت برخوردار بود. اما امروز ایران موشک‌های کروز دقیق، پهپاد‌های انتحاری و موشک‌های بالستیک با سنسورهای جی‌پی‌اس دارد که بسیار دقیق‌تر هستند. سومین تحول، بحران داخلی اسرائیل است. آنها اسرائیل را ضعیف‌تر و ضعیف‌تر می‌بینند. 

ایلند معتقد است که ایران و حزب‌الله به دنبال تسریع روند زوال نهایی اسرائیل هستند. 

او همچنین گفت: بر اساس این تحولات، آنها بر این باورند که اگر بتوانند حمله همزمان ایران، حزب‌الله لبنان، حماس در غزه، نیروهای شیعه در سوریه، عراق و یمن و قیام فلسطینی‌ها در کرانه باختری را ترتیب دهند، این چیزی خواهد بود که اسرائیل از آن جان سالم به در نخواهد برد. برای موفقیت در این هدف، ایران و حامیان آن در حال حاضر نیازی به ایجاد یک رویارویی نظامی ندارند.

این مقام سابق صهیونیست تصریح کرد: «سید حسن نصرالله معتقد است که اسرائیل را خیلی خوب می‌شناسد و اینکه می‌تواند علاوه بر کنترل حجم درگیری، پاسخ اسرائیل را پیش‌بینی کند و تنش‌های کوچکی ایجاد کند که اسرائیل را شرمسار کند و باعث ایجاد ترس در منطقه شمال شود.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار