جهاد اسلامی: تشکیلات خودگردان از پشت به ملت فلسطین خنجر می‌زند

جنبش جهاد اسلامی، تشکیلات خودگردان را هم‌دست رژیم صهیونیستی خواند و اقدامات آن ها را خیانت به ملت فلسطین ارزیابی کرد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما تشکیلات خودگردان را مسئول کامل جنایت فجیع می‌دانیم؛ چراکه با تیراندازی به سوی مردم خود و مجروح کردن بسیاری از آنها، مرتکب جنایتی شده است که خطوط قرمز‌ها را زیر پا گذاشته و مغایر با اصول و ارزش‌های دینی و ملی عمل کرده است. این اقدام در واقع همسو با جنایات و تجاوزگری دشمن صهیونیستی است.

در ادامه این بیانیه آمده است: اصرار و پافشاری تشکیلات خودگردان و سرویس‌های امنیتی آن برای تعقیب مبارزان فلسطینی در راستای تحت فشار قرار دادن مقاومت و تنگ کردن عرصه بر آن در راستای خدمت به رژیم اشغالگر است و هماهنگی امنیتی میان آن‌ها را افزایش می‌دهد و این اقدام به منزله خیانت و خنجر از پشت به ملت فلسطین است.

پیش از این حازم قاسم سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) با محکوم کردن اقدامات امروز چهارشنبه نیرو‌های تشکیلات خودگردان فلسطین در شهر طولکرم در کرانه باختری رود اردن، جان باختن جوان فلسطینی یاد شده به ضرب گلوله این نیرو‌ها را یک جنایت ملی و اخلاقی دانست.

نیرو‌های تشکیلات خودگردان فلسطین روز چهارشنبه به شهر طولکرم در کرانه باختری یورش برده و موانع آهنی مقاومت برای جلوگیری از هجوم صهونیست‌ها را برچیدند و سپس با اهالی و جوانان مبارز فلسطینی درگیر شدند؛ امری که نشان از هماهنگی تشکیلات خودگردان با صهیونیست‌ها برای سرکوب مقاومت فلسطین در کرانه باختری به نیابت از تل آویو دارد و در هفته‌های اخیر تکرار شده است.

حمله نیرو‌های تشکیلات خودگردان به مردم و مبارزان فلسطینی در حالی صورت گرفت که منابع خبری از دیدار سه شنبه شب تعدادی از نمایندگان ارشد محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با یک مقام صهیونیست، خبر داده بودند.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی فاش کرد که گلعاد کاریب، عضو کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی و از نمایندگان حزب کار این رژیم سه شنبه شب با شخصیت‌های ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین و جنبش فتح در شهر رام الله در کرانه باختری دیدار و گفتگو کرد.

دفتر گلعاد کاریب اعلام کرد که وی با مجوز ارتش رژیم صهیونیستی به رام‌الله رفته است و به محض ورود به این شهر تا زمان خروج از حمایت کامل امنیتی نیرو‌های تشکیلات خودگردان بوده است.

کاریب با تاکید بر لزوم تداوم همکاری‌های امنیتی با تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که دیدارش با شخصیت‌های تشکیلات خودگردان در فضای مثبت و دوستانه برگزار شده و در آینده نزدیک دیدار‌های بیشتری انجام خواهد شد.

وی گفت: این شخصیت‌های ارشد نزدیک به محمود عباس نسبت به تاثیرات کابینه نتانیاهو بر جوانان فلسطینی و افزایش عملیات ضد صهیونیستی آن ها، ابراز نگرانی کردند.

کاریب همچنین تاکید کرد: هدف از این سفر تشویق به گفت‌وگو میان صهیونیست‌ها و تشکیلات خودگردان و رسیدن به یک توافق بوده است.

پیش از این «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نشست با کمیته امور خارجی کنست (پارلمان) رژیم اسراییل گفته بود: ما به تشکیلات خودگران نیاز داریم و باید مانع از فروپاشی آن شویم، ما آماده کمک مالی به آن هستیم، زیرا حفظ آن به نفع ماست. این تشکیلات در منطقه حضور خود، برای ما کار می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار