هشدار هواشناسی به کشاورزان و گلخانه‌داران

معاون جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: با توجه به پیش بینی بارش های رگباری، کشاورزان و گلخانه‌داران برای جلوگیری از خسارت احتمالی تدبیر کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: کشاورزان و گلخانه‌داران این استان با توجه به پیش بینی بارش رگباری، به هشدار‌های هواشناسی در هفته جاری توجه کرده و تدابیر لازم را بکار گیرند.

علی دیانتی افزود: لازم است بهره برداران بازدید از تاسیسات و پوشش‌های گلخانه‌ای جهت جلوگیری از خسارت باد، تنظیم دما و رطوبت در گلخانه‌ها را انجام و از آبیاری باغات در زمان وزش تندباد خودداری کنند.

وی ادامه داد: بستن دریچه‌ها و روشن نمودن فن‌ها در گلخانه‌ها جهت جلوگیری از خسارت باد و خودداری از محلول پاشی در زمان وزش باد نیز از مواردیست که لازم است به آن توجه شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: با توجه به وزش باد کشاورزان از روشن کردن آتش در مزارع و آتش زدن کاه و کلش اجتناب کنند.

براساس نقشه‌های هواشناسی در روز‌های شنبه و یکشنبه برای استان آذربایجان غربی، افزایش ابر، رگبار باران و رعد و برق همراه با وزش تندباد‌های لحظه‌ای پیش بینی شده است.

هواشناسی آذربایجان غربی برای کاهش خسارت‌های احتمالی ناشی از رگبار، رعد و برق و باد هشدار زرد صادر کرد و از شهروندان خواست تا از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و بستر مسیل‌ها به علت احتمال طغیان ناگهانی خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.