کاهش دما در آذربایجان غربی

هواشناسی آذربایجان غربی اعلام کرد: دمای هوای استان تا پایان هفته جاری تا ۶ درجه کاهش می‌یابد.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: دمای هوای استان تا پایان هفته جاری به میزان ۴ تا ۶ درجه کاهش می‌یابد و سرمای هوا محسوس‌تر می‌شود.

مهدی صابری ادامه داد: با توجه به نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی و بررسی‌های انجام شده در شبانه روز گذشته بارش‌های رگباری از شمال و مرکز استان گزارش شده است که بیشترین میزان در شهرستان چایپاره با ۹ میلی‌متر بود.

وی اظهار کرد: در این مدت، خنک‌ترین منطقه استان تخت سلیمان تکاب با مثبت هفت درجه و گرم‌ترین شهر‌های استان شامل مهاباد و میاندواب با ۲۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بودند؛ دمای هوای ارومیه هم بین ۹ و ۲۵ درجه سانتی‌گراد در نوسان بوده‌است.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اظهار کرد: در این مدت، بیشترین سرعت وزش باد نیز در شهرستان نقده با حدود ۶۰ کیلومتر برساعت ثبت شده‌است.

وی با اشاره به هشدار سطح نارنجی صادر شده در استان برای پایان هفته اظهار کرد: پیش بینی‌های هواشناسی بیانگر تشدید و تداوم بارش رگباری باران و رعد و برق در مناطق مختلف این استان است که احتمال طغیان رودخانه‌ها هم در این شرایط وجود دارد.

صابری با بیان اینکه وزش تندباد نیز برای استان در هفته جاری پیش بینی شده‌است، ادامه داد: احتمال گرد و خاک و آسیب به سازه‌های ساختمانی در این شرایط وجود دارد.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اضافه کرد: احتمال کاهش افق دید، کیفیت هوا در کنار آسیب به سازه‌های موقتی و احتمال سقوط یا پرتاب اشیا هم وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه محکم سازی سازه‌های موقت و سبک گلخانه‌ای ضروری است، تاکید کرد: اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی نیز به شهروندان و جوامع محلی توصیه می‌شود.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی تاکید کرد: افراد آسیب پذیر نیز از قرار گرفتن در فضای باز به علت احتمال گردو خاک لازم است تا مدت زمان اعلامی خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.