هشدار نارنجی هواشناسی در آذربایجان غربی

هواشناسی آذربایجان غربی با صدور هشدار نارنجی از آغاز بارش برف و باران و وزش باد گاهی شدید از فردا دراستان خبرداد.

رییس پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی  با اعلام هشدار نارنجی هواشناسی در استان از ورود سامانه بارشی به منطقه و کاهش ۶ تا ۱۰ درجه ای دمای هوای استان در طی ۲۴ ساعت آینده خبر داد.

مهدی صابری با بیان اینکه توجه به هشدار‌های صادر شده ضروریست افزود: با فعال شدن سامانه بارشی در استان از روز سه شنبه کاهش دما آغاز می‌شود و منطقه اثر تمامی نقاط آذربایجان غربی است و زمان پایان این پدیده نیز پایان هفته آینده است.

وی افزود: براساس هشدار هواشناسی سطح نارنجی شماره ۲۲ و با توجه به تشدید فعالیت سامانه بارشی، فعالیت سامانه با مخاطره بارش برف و باران و وزش باد گاهی شدید همراه خواهد بود.

به گفته رییس پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی مخاطره بارش برف و باران و وزش باد (در مناطق کوهستانی کولاک برف)، احتمال وقوع بهمن، مه گرفتگی و کاهش دید از فردا سه شنبه مورخ ۳ بهمن در کلیه مناطق استان پیش بینی می‌شود.

صابری افزود: در این شرایط احتمال لغزندگی، کاهش دید و اخلال در تردد‌های شهری و جاده‌ای به سبب بارش برف وجود دارد.

کارشناسان آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران- آمادگی راهداری جهت برفروبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر- اجتناب از سفر‌های غیر ضرور و احتیاط در تردد‌های شهری و جاده‌ای بویژه گردنه‌های برف گیر و تجهیز خودرو‌ها به لوازم زمستانی- خودداری از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و فعالیت‌های کوهنوردی و توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی توصیه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.