هشدار هواشناسی؛

سیلاب در راه آذربایجان غربی

هواشناسی آذربایجان غربی اعلام کرد: با توجه به آغاز فعالیت سامانه بارشی در استان از روز جمعه لازم است تدابیر لازم در این زمینه به‌کار گرفته شود.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی گفت: با توجه به آغاز فعالیت سامانه بارشی در استان از روز جمعه لازم است تدابیر لازم در این زمینه به‌کار گرفته شود.

مهدی صابری اظهار کرد: پیش بینی‌های هواشناسی بیانگر بارش رگباری باران و رعد و برق در مناطق مختلف استان در هفته جاری است که احتمال طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیل در این شرایط وجود دارد.

وی، با بیان اینکه از روز جمعه وزش تندباد نیز برای استان پیش بینی می‌شود، گفت: احتمال گرد و خاک و آسیب به سازه‌های ساختمانی در این شرایط وجود دارد.

صابری اظهارکرد: طبق الگو‌های پیش یابی و پیش بینی این شرایط در تمامی نقاط استان قابل پیش بینی بوده و تا اواسط هفته آینده استمرار خواهد داشت.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی افزود: احتمال کاهش افق دید، کیفیت هوا در کنار آسیب به سازه‌های موقتی و احتمال سقوط یا پرتاب اشیا هم وجود دارد.

وی، به کوهنوردان توصیه کرد: در این مدت از فعالیت‌های کوهنوردی و نشستن در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اضافه کرد: افراد آسیب پذیر نیز لازم است از قرارگرفتن در فضای باز به علت احتمال گردو خاک تا اواسط هفته آینده خودداری کنند.

صابری افزود: امروز و فردا نیز وزش باد و در برخی نقاط شمالی استان بارش‌های رگباری خفیف توأم با رعد و برق پیش بینی شده است.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: تا اواخر هفته جاری افزایش دما پیش بینی می‌شود و امروز فردا پنجشنبه نیز بارش‌های رگباری در شمال و مرکز استان دوراز انتظار نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.