هشدار قرمز هواشناسی در آذربایجان غربی

اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی نسبت به بارش برف و کولاک هشدار قرمز صادر کرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: طبق نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی، در ۲۴ ساعت پیش رو بارش سنگین برف و باران و کولاک برای استان پیش بینی می‌شود که برای اقدام فوری همه جانبه جهت کاهش خسارت‌ها هشدار قرمز صادر شده است.

حمیده مطیعی ادامه داد: پیرو هشدار سطح نارنجی شماره ۲۱ و با توجه به تشدید فعالیت سامانه بارشی بارش برف و باران و وزش باد گاهی شدید در روز جاری تا اواخر وقت فردا یکشنبه پیش بینی می شود که بارش سنگین برف و باران و وزش باد (در مناطق کوهستانی کولاک برف)، مه گرفتگی و کاهش دید در مناطق جنوب غربی و ارتفاعات مرز‌های غربی استان را در پی خواهد داشت.

به گفته این کارشناس هواشناسی آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن رودخانه ها؛ کولاک برف، لغزندگی، کاهش دید و اختلال در تردد‌های شهری و جاده‌ای و احتمال وقوع بهمن و انسداد جاده‌های مواصلاتی استان دور از انتظار نیست.

مطیعی شهروندان را به اقدام همه جانبه دستگاه‌های امدادی، اجرایی و راهداری جهت برف‌روبی در معابر شهری و جاده‌های مواصلاتی، اجتناب از سفر‌های برون شهری و تجهیز خودرو‌ها به لوازم زمستانی از جمله زنجیر چرخ، خودداری مطلق از تردد و اُتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و فعالیت‌های کوهنوردی را مورد توصیه جدی قرار داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.