چالدران سردترین شهر سال آذربایجان غربی

کارشناس هواشناسی آذربایجان غربی گفت: چالدران با حداقل دمای ۱۵ درجه زیر صفر سردترین شهر سال استان شد.

 کارشناس هواشناسی آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: آذربایجان غربی شب سردی را در ۲۴ ساعت گذشته سپری کرد و شهرستان چالدران با ثبت دمای دمای ۱۵ درجه زیر صفر عنوان سردترین شهر سال در استان را به خود اختصاص داد.

یاسر اشتاد افزود: طی شبانه روز گذشته حداقل دمای هوا در چالدران منفی ۱۵ درجه، سلماس منفی ۱۰ درجه، ماکو منفی هشت درجه، پلدشت منفی پنج درجه، اشنویه و نقده منفی سه درجه، مهاباد و تکاب منفی ۲ درجه و بوکان و شاهین‌دژ منفی یک درجه ثبت شد.

وی اضافه کرد: در این مدت، بوکان با حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتی‌گراد، گرمترین و چالدران با حداقل دمای منفی ۱۵ درجه سانتی گراد سردترین شهر آذربایجان‌غربی بود و همچنین در این مدت دمای هوا در ارومیه بین سه درجه سانتی‌گراد زیر صفر و یک درجه بالای صفر  در نوسان بود.

 کارشناس هواشناسی آذربایجان غربی در خصوص بارندگی ثبت شده در شانه روز گذشته استان نیز اظهار کرد: فعالیت سامانه پرقدرت بارشی به صورت بارش برف و باران از سه روز قبل در منطقه آغاز شد و در این مدت شاهد بارش‌های بسیار خوبی در مناطق مختلف جنوب استان بودیم.

 اشتاد ادامه داد: در شبانه روز گذشته بیشترین میزان بارش استان در شهرستان اشنویه با  ۲۱.۵ میلی متر ثبت شد و در ارومیه نیز میزان بارش به ۱۰ میلی متر رسید شد.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه امروز پنجشنبه و فردا جمعه  بارش‌ها در مناطق شمال و جنوب مختلف استان به صورت خفیف ادامه  خواهد یافت، اظهار امیدواری کرد: با ورود سامانه بارشی از آخر وقت فردا بر شدت بارش‌ها افزوده خواهد شد و در مرکز و شنا استان به صورت برف و در جنوب استان به صورت باران خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.