هشدار زرد هواشناسی/رگبار باران و تندباد در راه آذربایجان غربی

هواشناسی آذربایجان غربی با صدور هشدار سطح زرد از وقوع رگبار باران، رعد وبرق در مناطق مستعد بارش تگرگ و تند باد لحظه‌ای خبر داد.

کارشناس هواشناسی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از فعالیت امواج تراز میانی جو و وقوع رگبار باران، رعد وبرق در مناطق مستعد بارش تگرگ و تند باد لحظه‌ای خبرداد و هشدار سطح زرد هواشناسی استان را اعلام کرد.

مهدی کریمی ادامه داد: بنابر هشدار هواشناسی سطح زرد هواشناسی در استان و با توجه به عبور امواجی از تراز میانی جو از بعد از ظهر امروز سه شنبه دوم خرداد، رگبار باران، رعد برق (در مناطق مستعد بارش تگرگ) و تند باد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

وی افزود: منطقه اثر بارندگی کلیه مناطق استان به ویژه نیمه شمالی و جنوب شرق استان است و منطقه اثر مخاطره گرد و خاک نیز کلیه مناطق استان خواهد بود که این مخاطرات تا اواخر هفته جاری ادامه دارند.

کریمی می گوید: بر این اساس احتمال آبگرفتگی معابرشهری، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه –خیزش گرد و خاک و احتمال خسارت به سازه‌های سبک در اثر تند باد لحظه‌ای وجود دارد.

کارشناس هواشناسی آذربایجان غربی توصیه کرد: در این شرایط اجتناب از تردد و اتراق در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها و فعالیت کوهنوردی با توجه به شرایط ناپایدار جوی و احتمال برخورد صاعقه، آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای آبگرفتی معابر شهری و سیلابی شدن مسیل‌ها، محکم سازی سازه‌های سبک و نیمه کاره. توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی توصیه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.