معاون وزیر جهاد کشاورزی:

باغات درجه ۳ حذف می‌شوند

برومندی گفت: از مجموع سه میلیون هکتار از باغ‌های کشور، حدود یک میلیون هکتار درجه ۳ است که حذف می‌شوند.

محمدمهدی برومندی معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی روز جمعه در حاشیه بازدید از محصولات گلخانه‌ای در آذربایجان غربی گفت: یک میلیون هکتار از مجموع سه میلیون هکتار از باغ‌های کشور درجه ۳ بوده و از نظر اقتصادی، کارآمدی لازم را نداشته و در دستور حذف و جایگزینی قرار دارد.

وی اظهار کرد: ارتقای باغ‌های درجه ۲ به درجه یک نیز با تعیین ردیف بودجه و مشارکت باغداران و بخش خصوصی جزء برنامه‌های تعیین شده است.

برومندی با اشاره به وجود روش‌های مدرن آبیاری و اصلاح کشت اظهار کرد: سالانه ۲۵ میلیارد مترمکعب صرف آبیاری صیفی و سبزیجات شده که با اصلاح روش‌های آبیاری می‌توان به پنج میلیارد مترمکعب کاهش داد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی در خصوص سرمازدگی و خسارت بخش باغی هم گفت: با معاونت‌های مربوطه، خسارت‌های بخش‌های مختلف ارزیابی و برای پرداخت به خسارت دیدگان به وزارت کشور و ستاد مدیریت بحران ارسال خواهد شد.

برومندی روز جمعه در سفری یک روزه علاوه بر بازدید از پروژه گلخانه مهاباد، از روند برداشت سیب درختی در مهاباد بازدید کرد و برای پیگیری و اختصاص تسهیلات مورد نیاز قول مساعد داد.

باغداران آذربایجان‌غربی سالانه با برداشت بیش از یک میلیون تن سیب، رتبه نخست تولید این محصول را در کشور به خود اختصاص داده‌اند، از مجموع ۱۰۲ هزار هکتار مساحت باغ‌های بارور آذربایجان‌غربی حدود ۶۰ هزار هکتار به سیب اختصاص یافته و حدود یک سوم سیب کشور در این استان تولید می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.