جریمه ۲۴ میلیونی جزای واحد متخلف

یکی از واحد‌های بسته‌بندی زعفران در استان خراسان جنوبی که استاندارد اجباری را رعایت نکرده بود ۲۴ میلیون تومان جریمه نقدی شد.

دستورانی مدیر کل استاندارد استان در نشست خبری گفت: با توجه به ثبت زعفران در فهرست کالا‌های شامل استاندارد اجباری یکی از واحد‌های بسته‌بندی زعفران در استان که استاندارد لازمه را رعایت نکرده بود ۲۴ میلیون تومان جریمه نقدی شد.

او افزود: از دیگر برنامه‌های اداره کل استاندارد نظارت بر صادرات فراورده‌های نفتی از استان به کشور افغانستان است که در این خصوص از دی ماه سال گذشته تاکنون هزار و ۹۳۷ کامیون در مرز نمونه برداری شده و ۱۸ میلیون لیتر سوخت با نظارت استاندارد صادر شده است.

دستورانی همچنین با اشاره به بازدید کارشناسان اداره کل استاندارد از آسانسور‌های ساختمان‌های اداری و مسکونی گفت: این آسانسور‌ها از نظر نصب و راه‌اندازی و خدمات فنی مورد بازرسی قرار می‌گیرند که تاکنون ۷۱ ساختمان از آغاز امسال مورد بازرسی قرار گرفته و ۱۱۰ آسانسور با نظارت استاندارد نصب شده است.

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی بیان کرد: ۶ آزمایشگاه استاندارد در استان فعال است که از این تعداد ۳ آزمایشگاه در بیرجند و مابقی در شهر‌های فردوس طبس و قاین فعال است.

دستورانی اظهار کرد: با توجه به اینکه طرح خالص سازی و همچنین نظارت و جلوگیری از کم فروشی از دیگر وظایف اداره کل استاندارد است در این خصوص تاکنون ۱۲۷ مورد بازدید از واحد‌های تولیدی و ۴۵ مورد بازدید در بازار استان انجام شده و مردم می‌توانند تخلفات مشاهده شده در خصوص کم فروشی را با شماره تلفن ۱۵۱۷ گزارش دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.