۱۲۰ دانشجو در خراسان جنوبی بورسیه صنعتی می‌شوند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: ظرفیت اعطای بورسیه صنعتی به ۱۲۰ دانشجوی نخبه در استان فراهم شده است که با مشارکت واحدهای اقتصادی پذیرفته می‌شوند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار  در جلسه انعقاد قرارداد بورسیه صنعتی نخبگان که در دانشگاه بیرجند برگزار شد گفت: با هماهنگی سه دانشگاه بیرجند، دانشگاه صنعتی و بزرگمهر قائنات، دانشجویان نخبه در کنکور امسال در قالب طرح بورسیه صنعتی، جذب بازار کار می‌شوند.

او افزود: این دانشجویان به محض معرفی به دانشگاه با قراردادی که بین دانشگاه، بنیاد نخبگان و واحد اقتصادی و دانشجو منعقد خواهد شد ماهیانه حق الزحمه‌ای از واحد اقتصادی و یک کارانه هم از بنیاد نخبگان دریافت می‌کنند که در پایان چهار سال تحصیلی برای سربازی، جذب و بکارگیری مقدمات آن انجام خواهد شد.

اشرفی هدف از این طرح را استفاده از ظرفیت نخبگان در واحد‌های اقتصادی برای توسعه دانش در واحد‌های اقتصادی استان دانست و عنوان کرد:ملاک انتخاب دانشجویان شرایطی است که در کنکور و قیودی است که برای نخبگی دانشجویان لحاظ شده است و پس از آن نیز دانشگاه و واحد صنعتی برای انتخاب با دانشجویان مصاحبه می‌کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت: این دانشجویان با هماهنگی با بنیاد نخبگان بعد از تعهد دوران خدمت در واحد‌های اقتصادی جذب و بکارگیری می‌شوند.

اشرفی افزود: تفاهم نامه واحد‌های اقتصادی برای پذیرش دانشجویان بورسیه صنعتی انجام شده و در کمتر از یک ماه تفاهم نامه چهارجانبه بین دانشجو، دانشگاه، واحد تولیدی و بنیاد نخبگان نهایی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار