تلاش اوکراین برای سرعت بخشیدن به روند عضویت در اتحادیه اروپا

رئیس جمهور اوکراین با هدف سرعت بخشیدن به روند عضویت در اتحادیه اروپا طرح اصلاح قوانین مربوط به آن را به تصویب رساند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین امروز (جمعه) اعلام کرد ما طرحی را که باعث ایجاد اصلاحات در سیستم جنایی و قوه مجریه اوکراین بوده و عنصری کلیدی در برنامه‌ها برای تضمین عضویت سریع کی یف در اتحادیه اروپا به شمار می‌رود را تصویب کرده است. 

به گزارش الجزیره، گرچه با تصویب این طرح نیز بعدی به نظر می‌رسد با توجه به شرایط جنگی این کشور اتحادیه اروپا با عضویت فوری اوکراین در این نهاد موافقت کند. اکنون خود کشور‌های اروپایی دارای چالش‌های متعددی هستند که باز شدن درباره اروپا برای کشور جنگ زده اوکراین می‌تواند باعث تشدید بحران‌ها در قاره سبز شود. 

زلنسکی در ادامه تلاش‌های خود به منظور جلب حمایت‌های بین المللی علیه روسیه، از دیدار خود با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در واتیکان خبر داد. قرار است این دیدار فردا (شنبه) برگزار شود. 

دیدار میان رئیس جمهور اوکراین و رهبر کاتولیک‌های جهان تنها دو هفته پس از آن صورت می‌گیرد که پاپ اعلام کرد واتیکان در یک ماموریت صلح برای پایان دادن به جنگ روسیه و اوکراین مشارکت داشته است.

 هر کشوری پیش از پیوستن به اتحادیه اروپا باید برخی از قوانین داخلی خود را اصلاح کرده و آن‌ها را در راستای سیاست‌های قاره سبز قرار دهد. اوکراین نیز برای عضویت در این نهاد اروپایی در گام نخست نیازمند انجام اصلاحات در ساختار خود است. 

برچسب ها: جنگ اوکراین ، روسیه ، پاپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار