وقوع انفجار در خطوط انتقال نفت روسیه

روسیه از وقوع یک اقدام خرابکارانه در خط لوله انتقال نفت دروژبا خبر داد.

از زمان آغاز جنگ اوکراین تاکنون اقدامات خرابکارانه متعددی علیه روسیه و اقتصاد این کشور صورت گرفته است. انفجار خط لوله نورد استریم که نفت روسیه را از طریق دریای بالتیک به آلمان می‌رساند یکی از مهمترین موارد از این دست بود که مسکو آن را اقدامی تروریستی خواند. اکنون روسیه از وقوع خرابکاری دیگری در خط لوله انتقال نفت این کشور خبر می‌دهد. 

به گزارش تله تریدر، شرکت انرژی روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد یک اقدام تروریستی علیه خط لوله نفت دروژبا در منطقه بارگیری بریانسک – ترانس صورت گرفته است. 

این موضوع پس از آن رخ می‌دهد که شرکت انرژی روسیه در ماه مارس مواد منفجره را در یک ایستگاه پمپاژ نفت کشف کرده بود. 

ایگور دمین، نماینده رسمی ترانس نفت اعلام کرد که در این حادثه تروریستی به کسی آسیبی وارد نشد. اکنون شرایط تحت کنترل بوده و تحقیقات در این زمینه در حال انجام است. 

خط لوله دروژبا بزرگترین خط لوله انتقال نفت خام جهان است که طول آن بیش از ۴ هزار کیلومتر بوده و نفت روسیه را در تمامی شرق اروپا توزیع می‌کند. ظرفیت انتقال نفت خام از این خط لوله روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه است. 

روسیه در حالی از آغاز تحقیقات درباره این اقدام خرابکارانه خبر می‌دهد که از زمان انفجار در خط لوله نورد استریم در ماه سپتامبر ۲۰۲۲ تاکنون ابعاد این ماجرا همچنان ناشناخته است. مسکو اوکراین و کشور‌های غربی را پشت پرده این انفجار دانسته بود، اما دانمارک حاضر به تشکیل کارگروه بین المللی به منظور انجام تحقیقات در این زمینه نشده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار