آلمان: چین می‌تواند نقشی تعیین کننده برای پایان جنگ اوکراین داشته باشد

وزرای خارجه آلمان و چین در کنفرانس خبری مشترک از راهکار‌های سیاسی برای پایان بخشیدن به جنگ اوکراین سخن گفتند.

جنگ اوکراین به یکی از محور‌های اصلی روابط دیپلماتیک میان کشور‌های مختلف تبدیل شده است به طوری که میانجی‌گری برای پایان بخشیدن به این مخاصمه و یافتن راهکار‌های سیاسی میان دولت‌های متعدد در جریان است. 

به گزارش تل تریدر، «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان در کنفرانس خبری مشترک با «چن گانگ» همتای چینی خود اعلام کرد: «پکن به عنوان یکی از پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل اگر بخواهد می‌تواند نقشی تعیین کننده در پایان بخشیدن به جنگ اوکراین ایفا کند.»

در مقابل، چن گانگ نیز درباره راهکار پکن به منظور پایان بخشیدن به تخاصم میان دو طرف گفت: «راه حل برون رفت از بحران فعلی ایجاد شرایط لازم به منظور تسهیل راهکار‌های سیاسی میان روسیه و اوکراین است.»

وزیر خارجه آلمان در ادامه درباره جزئیات آخرین بسته تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه گفت: «اعضای اتحادیه اروپا درحال مذاکره و رایزنی درباره دور جدید (بسته یازدهم) تحریم‌های مسکو هستند و این روند در جریان است. در حال حاضر جلوگیری از دور زدن تحریم‌ها از سوی روسیه اهمیت اساسی دارد.»

پکن پیش‌تر در ۲۴ فوریه ۲۰۲۳ و همزمان با سالگرد آغاز جنگ اوکراین از طرح ۱۲ ماده‌ای خود به منظور پایان بخشیدن به این جنگ رونمایی کرده بود. با این حال کی‌یف و متحدان غربی‌اش اهمیتی به این طرح ندادند. 

اوکراین پیش‌شرط‌های دشواری از جمله عقب‌نشینی کامل نیرو‌های روسی از شرق این کشور و شبه‌جزیره کریمه را برای آغاز مذاکرات سیاسی مطرح ساخته است که به باور تحلیلگران روابط بین‌الملل بعید به نظر می‌رسد از سوی مسکو مورد قبول قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۰۲:۰۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
عجب سنگ پای قزوینی تو دیگه هستی. تمام تجهیزات نظامی ات را به اکراین فرستادی حالا چین نوکر بابایت است که برود جنگ را تمام کند؟ سگ صورت؟ نوکر بابات باقله سیاه خورد مرد.
آخرین اخبار