کانادا: در خاک لتونی نظامیان اوکراینی را آموزش می‌دهیم

وزیر دفاع کانادا از آموزش نظامی نیرو‌های اوکراینی در خاک لتونی خبر داد.

کشور‌های حوزه بالتیک شامل لیتوانی، لتونی و استونی از جمله کشور‌هایی هستند که از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ به استقلال دست یافتند. با این حال، پیوستن این کشور‌ها به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) باعث شد چتر امنیتی این نهاد بر روی آن‌ها افراشته شده و بازدارندگی در برابر روسیه بدست آورند. با این حال، کشور‌های عضو سازمان ناتو از زمان آغاز جنگ اوکراین در حال ارسال کمک‌های نظامی و لجستیکی به کی یف به منظور مقابله با نیرو‌های روسی هستند که این امر خشم مسکو را به همراه داشته است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، آنیتا آناند، وزیر دفاع کانادا امروز (چهارشنبه) اعلام کرد لتونی و کانادا به طور مشترک از ۱۵ ماه مِه (ماه جاری میلادی) اقدام به آموزش نظامیان اوکراینی در خاک لتونی خواهند کرد. 

او در تشریح این موضوع خاطرنشان کرد: برنامه آموزشی جدید نیرو‌های اوکراینی در خاک لتونی در حقیقت تکمیل کننده برنامه کانادا برای آموزش نظامیان این کشور در خاک انگلیس و لهستان است. 

وزیر دفاع کانادا که در نشست خبری مشترک با اینارا مورنیس، وزیر دفاع لتونی در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت بر گسترش همکاری‌های دفاعی میان دو طرف تاکید کرد. 

وزیر دفاع لتونی در صدر هیات بلندپایه نظامی به اوتاوا، پایتخت کانادا سفر کرده و طی این سفر با مقامات امنیتی و نظامی این کشور دیدار و گفتگو کرده است. 

کانادا و لتونی هر دو جزء سازمان ناتو هستند و از زمان آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ روابط نظامی و دفاعی میان خود را تقویت کرده اند.

برچسب ها: کانادا ، لتونی ، اوکراین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۰:۱۴ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
خری را ابلهی تعلیم می داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
آمریکا همیشه نوچه هاش رو میفرسته جلو
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۶:۱۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
روسیه مجبور است به خاطر درگیر بودن در اوکراین با افزایش همکاری نظامی با ایران
نقش پر رنگ تر ایران را در قفقاز بپذیرد
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۰۵:۵۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
خری را ابلهی تعلیم می‌داد

بر او بر صرف کرده سعی ِ دایم

حکیمی گفتش ای نادان چه کوشی؟

در این سودا بترس از لوم ِ لایم
آخرین اخبار