بسته تحریمی جدید اروپا علیه روسیه

منابع دیپلماتیک اروپایی می‌گویند بروکسل به دنبال تحریم شرکت‌های ایرانی و چینی با ادعای کمک به روسیه است.

اتحادیه اروپا تاکنون اقدام به وضع ۱۰ بسته تحریمی علیه روسیه به دلیل جنگ اوکراین کرده است. با این حال، بروکسل همچنان به دنبال تضعیف روسیه با اعمال تحریم‌های مضاعف علیه این کشور است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، کشور‌های عضو اتحادیه اروپا امروز (چهارشنبه) قرار است درباره اعمال دور جدید تحریم‌ها علیه روسیه به مذاکره بپردازند. در دور جدید تحریم‌های بروکسل احتمالا شرکت‌هایی از چین و ایران در لیست تحریم‌های جدید این اتحادیه قرار بگیرند. همچنین قرار است محدودیت‌هایی علیه کشور‌های ثالث به منظور جلوگیری از دور زدن تحریم‌های قبلی اتحادیه اروپا علیه روسیه اعمال شود. 

اورسولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا پیش‌تر به رسانه‌ها گفته بود تمرکز بسته جدید تحریمی علیه روسیه بیشتر بر جلوگیری از دور زدن تحریم‌های پیشین متمرکز خواهد بود، زیرا مسکو با استفاده از سازوکار‌های مختلف به دنبال نقض تحریم‌های بروکسل بوده است. 

چند دیپلمات ارشد اروپایی که نخواستند نامشان فاش شود اعلام کردند به دلیل دیدگاه‌های متفاوت و اختلافات موجود میان اعضا، نباید انتظار داشت بسته تحریمی جدید به سرعت تصویب شود. 

فون در لاین می‌گوید اگر کالایی در اتحادیه اروپا تولید و سپس به کشور ثالثی صادر شود و از آن کشور ثالث به روسیه بازصادرات گردد، این به معنای نقض تحریم‌هاست و بروکسل باید به منظور کارایی مناسب تحریم‌ها اقدام به تحریم این کالا‌ها برای کشور ثالث کند. 

او تاکید کرد اتحادیه اروپا باید مانع از انتقال بیشتر محصولاتی با فناوری‌های پیشرفته از جمله قطعات هواپیما به روسیه شود. 

دیپلمات‌های اروپایی می‌گویند شرکت‌های متعددی در چین، ایران، قزاقستان و ازبکستان در بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا به دلیل کمک به روسیه در لیست قرار خواهند گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۲۳:۳۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
چقدر خری اروپا اورانیوم پنج میلیارد سال عمر میکنه. نمی ترسی؟ فقط عقرب زنده میمونه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
گور بابای پوتین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
اروپا با تحریم بازم در دو جبهه متحمل شکست خواهد شد جبهه اول در برابر روسیه جبهه دوم تضعیف کل کشورهای اروپایی که تا ابد وام دار وبرده آمریکا خواهند ماند
آخرین اخبار