سوئیس: احتمال اختصاص دارایی‌های روسیه به نفع اوکراین وجود دارد

سوئیس می‌گوید این احتمال وجود دارد که دارایی‌های مسدود شده بانک مرکزی روسیه به نفع اوکراین استفاده شود.

سوئیس یکی از کشور‌های بی طرف در نظام بین الملل محسوب می‌شود که از سال ۱۸۱۵ تاکنون با هیچ کشوری در جهان وارد منازعه و جنگ نشده است. گرچه سوئیس عضو اتحادیه اروپا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیست و کوشیده است سیاست بی طرفی را در منازعات بین المللی اتخاذ کند، اما برن سابقه طولانی در تبعیت از سیاست‌های کشور‌های غربی دارد. 

به گزارش تله تریدر، فابیان ماینفیش، سخنگوی دبیرخانه امور اقتصادی سوئیس از احتمال استفاده از دارایی‌های بلوکه شده روسیه در این کشور به نفع اوکراین خبر داد. 

ماینفیش امروز (چهارشنبه) اعلام کرد استفاده از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه در سوئیس برای بازسازی کشور جنگ زده اوکراین از لحاظ نظری امکان پذیر است. 

او خاطرنشان کرد: با این وجود، در حال حاضر هیچ تصمیم قطعی در این باره اتخاذ نشده است، ولی بحث و گفتگو در این باره در جریان است. 

دولت سوئیس در بیانیه‌ای دارایی‌های و ذخایر بلوکه شده بانک مرکزی روسیه در این کشور را ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار برآورد کرده بود. 

نظام بانکی سوئیس یکی از پیچیده‌ترین و محرمانه‌ترین نظام‌های بانکی در جهان است که به کشور‌های مختلف اجازه می‌دهد دارایی‌های خود را بدون واهمه در این کشور به صورت مخفیانه ذخیره کنند. با این حال، برن اکنون در حال بررسی درخواست کی یف و کشور‌های غربی به منظور توقیف اموال روسیه به نفع اوکراین است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار