صندوق بین المللی پول: رشد اقتصادی آسیا در سال جاری افزایش می‌یابد

صندوق بین المللی پول در گزارشی عنوان کرد رشد اقتصادی آسیا در سال ۲۰۲۳ فراتر از رقم پیش بینی شده این نهاد خواهد بود.

 پیش بینی شده است رشد اقتصادی قاره آسیا در سال جاری میلادی ۴.۶ درصد باشد این در حالی است که رشد اقتصادی این قاره در سال ۲۰۲۲ میلادی ۳.۸ درصد افزایش یافته بود.

 به گزارش الجزیره انگلیسی، انتظار می‌رود آسیا و در راس آن چین و هند به عنوان پیشران اقتصاد جهانی عمل کنند که دوران دشواری را طی می‌کند. اما مخاطرات اقتصادی در این خصوص کماکان وجود دارد. جسیکا واشنگتن از پکن گزارش می‌دهد.

صندوق بین المللی پول پیش بینی خود از رشد اقتصادی منطقه آسیا و اقیانوس آرام را افزایش داده است. این پیش بینی در گزارشی اعلام شده که در آن بحث شده که چرا به رغم افق تاریک اقتصاد جهانی، منطقه آسیا و اقیانوس آرام یک منطقه پویا باقی مانده و به عنوان نیروی پیش برنده اقتصاد جهانی عمل می‌کند.

در این گزارش خاطرنشان کرده اند سال ۲۰۲۳ میلادی یک سال پرچالش برای اقتصاد جهانی است و جهان کماکان با برخی چالش‌های مربوط به جنگ اوکراین و سیاست‌های پولی انقباضی مواجه خواهد بود، اما به رغم این چشم انداز تیره و تار، منطقه آسیا و اقیانوس آرام یک منطقه پویا باقی خواهد ماند به گونه‌ای که پیش بینی می‌شود رشد اقتصادی آن از ۳.۸ درصد در سال گذشته به ۴.۶ درصد افزایش یابد. اکنون انتظار می‌رود این منطقه تا ۷۰ درصد رشد اقتصاد جهانی را به خود اختصاص دهد. بیشتر این رشد نیز مربوط به اقتصاد هند و چین است.

یکی از عوامل مثبت که در پس چشم انداز مثبت رشد اقتصادی در آسیا قرار دارد بازگشایی (پساکرونایی) در چین است طوری که در این هفته میلیون‌ها چینی برای ۵ روز تعطیلات عمومی به سفر رفتند. چنین عواملی موجب بروز نشانه‌های مثبتی در اقتصاد چین نظیر افزایش پول خرج کردن و افزایش تحرک مردم می‌شود و این نشانه مثبتی نه تنها برای چین که برای کل آسیاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار