حمایت سندرز از تهدید تعلیق ارسال مهمات به رژیم صهیونیستی

یکی از سناتور‌های مستقل آمریکا با حمایت از تهدید تعلیق ارسال سلاح به اراضی اشغالی، تاکید کرد که واشنگتن نباید شریک قتل عام غزه باشد.

برنی سندرز، سناتور مستقل آمریکایی هشدار جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر توقف ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی در صورت انجام حمله گسترده به رفح را «گامی خوب» توصیف کرد.

براساس گزارش آناتولی، سندرز در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان از این اقدام ابراز خرسندی کرد و امیدوار بود که در آینده شاهد موارد بیشتری از این دست باشد.

او خاطرنشان کرد که آمریکا نمی‌تواند و نباید بخشی از نابودی کامل غزه باشد چرا که حمله رژیم صهیونیستی به غزه عاری از وجدان بود.

این سناتور آمریکایی گفت: معتقدم تا زمانی که نتانیاهو به این جنگ ویرانگر ادامه می‌دهد، نباید حتی یک سکه هم دریافت کند. از اینکه می‌بینم بایدن شروع به حرکت کرده خوشحالم.

شبکه رسمی رادیو تلویزیون رژیم صهیونیستی شامگاه چهارشنبه به نقل از رئیس‌جمهور آمریکا گفت: اگر اسرائیل عملیات گسترده‌ای را در رفح انجام دهد، واشنگتن به اسرائیل سلاح نمی‌فرستد.

این درحالی است که ارتش رژیم صهیونیستی روز سه شنبه از اشغال سمت فلسطینی گذرگاه رفح که نوار غزه را به مصر متصل می‌کند، خبر داد.

از ۷ اکتبر گذشته، رژیم صهیونیستی جنگی را علیه غزه آغاز کرده است که در میان ویرانی‌های عظیم و قحطی که جان کودکان و سالمندان را گرفته، بیش از ۱۱۳۰۰۰ کشته و زخمی بر جای گذاشته است که اکثر آنها کودک و زن و حدود ۱۰ هزار نفر همچنان مفقود هستند.

رژیم صهیونیستی علی‌رغم صدور قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و همچنین علی‌رغم درخواست دیوان بین المللی دادگستری برای جلوگیری از اقدامات نسل کشی و بهبود وضعیت انسانی در غزه، به جنگ ادامه می‌دهد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار