جمعیت بیکار خراسان جنوبی ۷.۳ درصد است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: نرخ بیکاری استان در زمستان پارسال ۷.۳ درصد بوده است.

جهانشاهی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: براساس نتایج طرح آمارگیری نیروی کار زمستان ۱۴۰۱ نرخ بیکاری استان ۷.۳ درصد اعلام شده است.

او افزود: طبق جدیدترین داده‌های مرکز آمار ایران، استان‌های سمنان با ۵.۷ درصد و ایلام با ۶.۸ درصد در رتبه اول و دوم، دارای کمترین نرخ بیکاری زمستان ۱۴۰۱ هستند؛ سپس استان‌های خراسان جنوبی، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد به طور مشترک نرخ بیکاری ۷.۳ درصد دارند.

جهانشاهی تصریح کرد: زمستان ۱۴۰۱ نرخ بیکاری جمعیت ۱۵ سال و بیشتر در خراسان جنوبی ۷.۳ درصد و نرخ مشارکت اقتصادی ۴۲ درصد بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی بیان کرد: این در حالی است که بررسی نرخ بیکاری افراد ۱۵ سال و بیشتر در سطح کشور نشان می‌دهد که ۹.۷ درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار) بیکار بوده‌اند.

او گفت: همچنین نرخ مشارکت اقتصادی کشور در زمستان ۱۴۰۱، جمعیت ۱۵ سال و بیشتر به میزان ۴۰.۵ درصد بوده است.

جهانشاهی اظهار کرد: بررسی تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی در سطح کشور حاکی از آن است که این نرخ نسبت به فصل مشابه پارسال (زمستان ۱۴۰۰) ۰.۱ درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: بررسی اشتغال در بخش‌های عمده اقتصادی کشور نشان می‌دهد که در زمستان پارسال بخش خدمات با ۵۳.۷ درصد بیشترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است و در مراتب بعدی بخش‌های صنعت با ۳۳.۲ درصد و کشاورزی با ۱۳.۰ درصد قرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار