فرماندار نهبندان؛

رشد اقتصادی ایران نیازمند کارگران مولد است

فرماندار نهبندان گفت: اگر به دنبال رشد اقتصادی جامعه هستیم باید به قشری که در خط مقدم این مهم هستند توجه کنیم.

 ایروانی فرماندار نهبندان با اشاره به نقش و جایگاه کارگران در اشتغال، اقتصاد و کارآفرینی، گفت: چرخ اقتصاد را کارگران به حرکت در می‌آورند، رهبری چند سالی است که بر جهاد تبیین تاکید دارند لذا در راستای جهاد تبیین و تحقق شعار سال جامعه نیازمند جهاد محبت بین کارگر و کارفرما برای رسیدن به رشد اقتصادی نیز است.

او با بیان اینکه ایران قوی به کارگران قوی و دانشی نیازمند است، افزود: مسئله و دغدغه اصلی کشور اشتغال است و جامعه به کارگران مولد نیازمند است.

جشن بیکاری در نهبندان باید مدنظر باشد

ایروانی با اشاره به تعهدات اشتغال در شهرستان نهبندان، بیان کرد: سهمیه اشتغال شهرستان در سال گذشته یک هزار و ۶۳ نفر بود که از این تعداد یک هزار و ۵۶۰ نفر معادل ۴۶ درصد شغل محقق شده است.

فرماندار نهبندان با بیان این مطلب که رشد اشتغال شهرستان از سال ۱۴۰۰ تاکنون قابل توجه است، اظهار کرد: بودجه در اختیار فرمانداری ۶۵ میلیارد تومان است، اما ۸۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در این شهرستان پرداخت شده است.

ایروانی ادامه داد: تسهیلات اشتغال برای ۸۹۳ طرح پرداخت شده است، اشتغال ایجاد شد و ۵۴۰ فقره بازرسی‌ها هم انجام شد.

او از بیمه اجتماعی ۲۲ هزار و ۴۱ نفر در نهبندان خبر داد و تصریح کرد: این عدد باید چندین برابر شود، یکی از مطالباتی که از اداره کار و بیمه اجتماعی داریم تامین امنیت و بیمه کارگران است.

فرماندار نهبندان با اشاره به تکالیف کارگران هم گفت: کارگران باید در راستای تعهدات کارفرمایان تلاش کنند، شهرستان نهبندان در حال تبدیل شدن به شهرستانی صنعتی است چراکه ۸۴ واحد صنعتی در شهرستان فعال هستند که به ۱۰۰ واحد در حال افزایش است که نیازمند کارگران ماهر است.

ایروانی با بیان اینکه معادن ما به کارگران معدنی نیاز دارد، ادامه داد: جامعه ایرانی قوی نیازمند کارگران قوی است و فنی و حرفه‌ای شهرستان این آمادگی را برای آموزش انواع مهارت‌ها دارد که باید مطالبه گری کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.